کارتخوان سوخت ساخت داخل رونمایی شد

نخستین کارتخوان‌های ساخت داخل سامانه هوشمند سوخت رونمایی شد و قرار است این کارتخوان‌ها به‌مرور جایگزین کارتخوان‌های فرسوده فعلی در جایگاه‌های عرضه سوخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صادقی در مراسم رونمایی از کارتخوان‌های سوخت ساخت داخل سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: ۲۵۰۰ کارتخوان فعلی در مجاری عرضه، دچار فرسودگی هستند و زمان انقضای آن‌ها رسیده است که لازم بود با کارتخوان‌های جدید جایگزین شوند.

وی افزود: کارتخوان‌های موجود قدیمی و بعضی دچار فرسودگی شده و تاریخ انقضای آن‌ها پایان یافته است و تعمیر و تأمین قطعات آن‌ها سخت شده بود، ضمن اینکه تغییر نرم افزارها هم امکان‌پذیر نبود، در نتیجه با دو شرکت برای اجرای پروژه تغییر این تجهیزات به تفاهم رسیدیم.

مدیر سامانه هوشمند سوخت خاطرنشان کرد: توانمندی شرکت‌های داخلی برای تولید کارتخوان به اثبات رسیده و پس از یکسال تلاش، نزدیک به یک ماه است که در دو جایگاه به صورت پایلوت در مدار است و تست آزمایشی کارتخوان‌های تولید داخل با موفقیت انجام شده است.

وی ادامه داد: قرار است این کارتخوان‌ها رفته‌رفته جایگزین کارتخوان‌های فرسوده فعلی در جایگاه‌های عرضه سوخت شود.

در این مراسم، تفاهم‌نامه هوشمندسازی عرضه سوخت بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، تفاهم‌نامه توسعه و ارتقای زیرساخت‌های امنیت شبکه سامانه هوشمند سوخت کشور بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملی و توافق‌نامه کارتخوان‌های ساخت داخل سامانه هوشمند سوخت بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و دو شرکت دانش‌بنیان ایرانی به امضا رسید.

منبع: تسنیم

کد خبر 729730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.