پیروزی هیجان‌انگیز سایپا مقابل مهرسان

تیم والیبال بانوان سایپا امروز با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل مهرسان در اولین مسابقه دیدار رفت فینال لیگ‌برتر به برتری رسید تا گامی محکم برای رسیدن به قهرمانی برداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین دیدار فینال بیست‌وسومین لیگ برتر والیبال بانوان امروز -سه‌شنبه یکم اسفند- در سالن فدراسیون والیبال بین دو تیم سایپا و مهرسان از ساعت ۱۳ برگزار شد و تیم سایپا با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رفت.

تیم مهرسان با برتری ۳ بر یک مقابل سپاهان و سایپا با برتری ۲ بر صفر در دیدارهای نیمه نهایی راهی دیدار فینال شدند. فینال این رقابت‌ها به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هفتم اسفند به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود تا این دو تیم برای کسب مقام قهرمانی پشت تور قرار گیرند.

براساس اعلام سازمان لیگ دیدار رده‌بندی این مسابقات برگزار نمی‌شود و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه سپاهان عنوان سوم مشترک را به‌دست آوردند.

بازیکنان تیم والیبال بانوان مهرسان تهران: مهتا یحیی پور، زهرا رضایی، فاطمه منظوری، شبنم امینی، درسا فلاح، زهرا بخشی

سرمربی: فاطمه رشیدی

بازیکنان تیم والیبال بانوان سایپا تهران: مهتاب رحمانی، نازنین علی زاده، شبنم علیخانی، آیتک سلامت، نگار کیانی، زهرا کریمی، پوران زارع

سرمربی: نیلوفر حجتی

ورزشگاه: سالن فدراسیون والیبال

داوران: ماندانا مطیعی، زینب حقی، ملیحه نوری

ست اول: سایپا ۲۳ - مهرسان ۲۵

ست نخست از اولین دیدار فینال لیگ برتر والیبال بانوان در حالی برگزار شد که دو تیم برای برتری در ست اول به میدان آمده بودند تا نبض بازی را در دست بگیرند. هر دو تیم مهرسان و سایپا بازی پایاپایی از خود به نمایش گذاشتند و در روند امتیازگیری برابر پیش رفتند، اما شاگردان فاطمه رشیدی با استفاده از جای خالی و اشتباهات شاگردان حجتی توانست ست نخست را با دو اختلاف امتیاز به نام خود کند تا در ست شماری یک بر صفر پیش باشند.

ست دوم: سایپا ۲۵ - مهرسان ۲۲

سایپا که برای جبران ست نخست به بازی آمده بود در ابتدا اختلاف امتیاز ایجاد کند و شاهد بازی پایاپایی از دو تیم بودیم. هر دو تیم ضمن مهار حملات حریف به دنبال استفاده از توپ‌های برگشتی برای تبدیل شدن به امتیاز بودند. در حالی که بیشتر بازی مساوی پیش رفت این تیم سایپا بود که زودتر به امتیاز ۲۰ رسید. در نتیجه ۲۲ بر ۱۹ به سود سایپا، فاطمه رشیدی درخواست بازبینی داد و حاصل آن امتیاز ۲۰ بر ۲۱ شد. آبشار بازیکن مهرسان به تور برخورد کرد تا شاگردان نیلوفر حجتی به امتیاز ۲۴ برسند. با برخورد توپ به بازیکن مهرسان و خروج آن امتیاز ۲۵ برای تیم سایپا ثبت شد تا دو تیم در ست شماری به تساوی یک بر یک برسند.

ست سوم: سایپا ۲۷ - مهرسان ۲۵

اولین امتیاز ست سوم برای تیم سایپا ضرب شد اما خیلی سریع دو تیم به تساوی امتیاز در عدد ۲ رسیدند. در نتیجه ۴ بر ۶ به سود مهرسان، سرمربی تیم سایپا درخواست وقت استراحت داد که سودی نداشت.

مهرسان رفته‌رفته اختلاف امتیاز را به ۵ رساند. در نتیجه ۱۳ بر ۸ سرمربی تیم خودروساز درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن توپ و امتیاز برای سایپا بود. در ادامه شاگردان رشیدی برتری خود در اختلاف امتیاز را حفظ کردند.

مهرسان در حالی ۱۸ بر ۱۳ جلو بود درخواست وقت استراحت کرد. با خارج شدن سرویس سایپا، تیم مهرسان به امتیاز ۲۰ رسید در ادامه سایپا با کم کردن اختلاف نتیجه را ۲۰ بر ۱۸ کرد تا رشیدی درخواست وقت استراحت کند. در نتیجه ۲۳ بر ۲۱ به سود مهرسان، تیم سایپا درخواست وقت استراحت کرد و توپ و امتیاز را به دست آورد و نتیجه ۲۲ بر ۲۲ مساوی شد.

با خارج شدن سرویس سایپا امتیاز ۲۳ برای مهرسان رقم خورد. دو تیم در امتیاز ۲۳ به تساوی رسیدند و در ادامه دو تیم در امتیاز ۲۴ نیز به تساوی رسیدند. در امتیاز ۲۵ بر ۲۶ تیم مهرسان در خواست بازبینی امتیاز سایپا را داد که نتیجه‌ای نداشت. سایپا ۲۷ بر ۲۵ در ست سوم به برتری رسید تا در ست شماری ۲ بر یک پیش باشد.

ست چهارم: سایپا ۲۲ - مهرسان ۲۵

ست سوم با کسب امتیاز مهرسان آغاز شد. دومین امتیاز نیز برای مهرسان بود در ادامه سرویس بازیکن مهرسان به تور خورد تا اولین امتیاز سایپا رقم بخورد. همچون ست قبل، شاگردان رشیدی در روند امتیازگیری با ایجاد اختلاف ۳ امتیازی پیش افتادند. در نتیجه ۸ بر ۴ نیلوفر حجتی برای سایپا درخواست وقت استراحت کرد.

مهرسان زودتر از حریف خودروساز خود با ۶ اختلاف زودتر به امتیاز ۱۰ رسید. در خواست ویدئو چک حجتی برای امتیاز در نتیجه ۱۱ بر ۴ بی حاصل بود. در روند بازی پوران زارع مصدوم شد و به علت نداشتن توانایی ادامه دادن بازی و زمین را ترک کرد. در ادامه سایپا در شروع کامبک امتیازگیری موفق بود، اما رشیدی و شاگردان، سایپا را متوقف کردند.

با رسیدن اختلاف ۸ امتیازی به ۵ امتیاز، مهرسان در نتیجه ۱۹ بر ۱۴ درخواست وقت استراحت کرد. مهرسان زودتر از حریف ۲۰ امتیازی شد. سایپا اختلاف امتیاز ۸ امتیازی خود را جبران کرد و نتیجه را به ۲۲ بر ۲۱ کرد. با از دست رفتن وپ سایپا امتیاز ۲۳ برای مهرسان رقم خورد. سرویس مهرسان به امتیاز مستقیم ۲۴ تبدیل شد. این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود مهرسان تمام شد تا دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ در ست شماری راهی ست پنجم شوند.

ست پنجم: سایپا ۱۵ - مهرسان ۱۰

ست پنجم با دو امتیاز پیاپی سایپا شروع شد. در نتیجه ۳ بر ۲ سایپا درخواست ویدئو چک داد که حاصلی نداشت. خطای بازیکنان مهرسان نتیجه را ۴ بر ۲ به سود سایپا کرد. شاگردان حجتی با برتری در امتیازگیری نتیجه را ۸ بر ۳ به سود خود کردند. در نتیجه ۱۰ بر ۵ به سود سایپا، فاطمه رشیدی برای مهرسان درخواست وقت استراحت کرد. سرویس مهرسان به خارج رفت تا نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به سود سایپا شود. سایپا با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به برتری رسید تا در ست شماری با کسب ۳ ست به پیروزی در اولین دیدار فینال برسد.

کد خبر 729728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.