افزایش ۴.۵ برابری ارائه تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در دولت سیزدهم

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری گفت: در دولت سیزدهم میانگین پرداخت تسهیلات سالانه به شرکت‌های دانش‌بنیان شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شده که نسبت به دولت گذشته رشد ۴.۵ برابری داشته است.

محمدصادق خیاطیان پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یکم اسفند_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: در دولت سیزدهم میانگین پرداخت تسهیلات سالانه به شرکت‌های دانش بنیان شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شده است که نسبت به دولت گذشته رشد ۴.۵ برابری داشته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری ادامه داد: در حوزه ضمانت‌نامه که مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان است رشد ۷.۵ برابری داشتیم و در بخش توانمندسازی که کمک‌های بلاعوض و حضور در همین نمایشگاه‌ها و توسعه بازار شرکت‌ها را شامل می‌شود، رشد هشت برابری نسبت به دولت گذشته را کسب کردیم که این ظرفیت‌ها نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به حوزه دانش‌بنیان است.

وی در خصوص صندوق شکوفایی گفت: ارزش صندوق شکوفایی از ۳ همت به ۱۰ همت افزایش پیدا کرد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این افزایش اتفاق بیفتد.

خیاطیان با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی برای آینده توسعه دانش‌بنیان در دستور کار است، تاکید کرد: اگر به این مسئله توجه نکنیم نگاه‌های ما عمیق نخواهد بود و اتفاق خاصی را شاهد نخواهیم بود، از این‌رو باید سیاست‌های خود را به سمت مداخلات عمودی و قدرت دادن به چند حوزه سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سه حوزه تکنولوژی هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و بیوتکنولوژی اولویت سال آینده ما است، گفت: امنیت غذایی، انرژی با تاکید بر حوزه بهره‌وری و آب سه مسئله اولویت‌دار ما در سال آینده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری ادامه داد: منابع مالی بودجه‌ریزی خود را از ۱۰ همت با منابع داخلی تا ۲۵ همت با توجه به منابع بانکی و سایر نهادهای مالی تأمین می‌کنیم.

وی یکی از مشکلات حوزه منابع مالی دانش‌بنیان‌ها با بانک‌ها را مسدود کردن وثایق در بانک‌ها دانست و گفت: هم صندوق‌های پژوهش و فناوری و هم صندوق نوآوری کمک می‌کنند تا در نقش ضامن برای شرکت‌ها باشند.

خیاطیان ادامه داد: در بسته رشد تولید این کار انجام شده و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده است که شرکت‌ها از بانک‌ها بگیرند و سال آینده به‌طور حتم توسعه در بخش ضمانت‌نامه‌ها را نیز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در مواقعی با بانک‌ها توافق می‌کنیم که اگر نرخ رشد سوخت پول یک درصد است آن را بپذیرند و اگر از سوی دانش‌بنیان‌ها بالاتر رفت ما آن را پرداخت خواهیم کرد.

کد خبر 729725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.