موضوع «شهر و شهروندی» اساس یک تمدن است

عضو شورای نگهبان با اشاره به شعار خبرگزاری ایمنا مبنی بر خبرگزاری «شهر و شهروندی» گفت: بحث شهر و شهروندی اساس یک تمدن است، در واقع شهر از نظر معماری، مبلمان، چیدمان و فرهنگ آینه‌ای از تمدن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با این خبرگزاری اظهار کرد: از آشنایی با خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری‌ای که ورود به یک موضوع اجتماعی ویژه دارد، خوشبختم.

وی با اشاره به حضور دفتر مرکزی خبرگزاری ایمنا در اصفهان افزود: حضور این خبرگزاری در اصفهان جای خوشبختی است؛ استان‌ها و شهرهای مختلف باید هر کدام کانون فعالیت‌ها و کارکردهای ملی باشند.

عضو شورای نگهبان با اشاره به شعار خبرگزاری ایمنا مبنی بر خبرگزاری «شهر و شهروندی» تصریح کرد: موضوع شهر و شهروندی اساس یک تمدن است، در واقع شهر از نظر معماری، مبلمان، چیدمان و فرهنگ آینه‌ای از تمدن است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: شهرسازی شیخ‌بهایی که ناشی از اندیشه فلسفی، معارف اسلامی و هنر و فن بود، مجموعه‌ای مانند اصفهان را شکل داد که در دنیا کم‌نظیر است و امروز با کمبود این نگاه مواجهیم.

پس از دوران صفویه و با جدایی علم و دین، نیازمند معماری و شهرسازی جامع و ایرانی اصیل هستیم، چرا که شهر در نگاه اسلام شاخص‌های فراوانی دارد.

کد خبر 729720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.