بهبود کیفیت زندگی در بلغارستان با طرح‌های سبز

کیفیت زندگی شهری در صوفیه بلغارستان، به‌کمک نوسازی پارک‌ها و طرح‌های سبز افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صوفیه به سرمایه‌گذاری روی پارک‌ها و سایر مناطق سبز خود ادامه می‌دهد. شهردار صوفیه به‌تازگی گفته است که شهرداری در سال‌های اخیر در حال بازسازی و نوسازی مناطق سبز سراسر شهر بوده است و پارک‌ها از مکان‌های مورد علاقه ساکنان هستند و باید در برنامه‌های بهسازی شهری مورد توجه قرار داشته باشند.

در راستای سیاست‌های صوفیه، مداخلات برای بهبود محیط شهری با هدف دستیابی به اثر هم‌افزایی بر مناطق تأثیرگذار متمرکز شده است. این مناطق به دو دسته مناطقی با ویژگی‌های اجتماعی و مناطقی با اهمیت عمومی بالا تقسیم می‌شوند.

شهردار در راستای اهمیت به سبزسازی شهر، بودجه پروژه نامحبوب باغ بوریس را به سمت فضاهای سبز جدید هدایت کرد. این پول در فضاهای سبز عمومی در ۶ منطقه سرمایه‌گذاری خواهد شد. این مناطق شامل کراسنا پولیانا، نادژدا، وراابنیتسا، ایلیندن، سردیکا و وازراژدان می‌شود که به‌عنوان مناطق تأثیرگذار در طرح توسعه و بازسازی شهری یکپارچه طبقه‌بندی شده‌اند.

بهبود کیفیت زندگی در بلغارستان با طرح‌های سبز

مسئولان شهری یادآور شدند که این سیاست‌ها با همکاری شهروندان، سازمان‌های مردم نهاد و بنگاه‌های اقتصادی طی بیش از ۸۰ نشست و بر اساس چهار مطالعه جامعه شناسی طراحی شده است.

توسعه پارک‌ها و فضای سبز در صوفیه

بازسازی پارک بزرگ شهر صوفیه واقع در منطقه نادژدا تا اواخر ژوئن به پایان می‌رسد. این پارک اکنون دارای نورپردازی جدید، درختان و سایر فضای سبز، مبلمان پارک و موارد دیگر است و شبکه جدیدی از مسیرها برای آن برنامه‌ریزی شده که طی هفته‌های آینده تکمیل می‌شود. علاوه بر این فواره قدیمی آن نیز بازسازی خواهد شد تا فضای پارک برای کاربران لذت‌بخش‌تر شود. مقامات شهری خاطرنشان کردند که پارک شمالی در سال جاری دارای یک منطقه جدید اسکیت بورد نیز خواهد بود که ساخت‌وساز آن در دست انجام است. صوفیه همچنین در حال آماده‌سازی یک پروژه پارک جدید در منطقه ملادوست است.

شهردار شهر خاطرنشان کرد که صوفیه امسال به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای سبزتر کردن شهر روی پروژه نوسازی حدود ۶۵ حیاط عمومی سرمایه‌گذاری کرده که نقش شهرداران منطقه‌ای در توسعه آن‌ها بسیار مهم است.

بهبود کیفیت زندگی در بلغارستان با طرح‌های سبز

کد خبر 729699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.