توسعه روابط دیپلماتیک شهرداری شیراز با ۳ کلان‌شهر بین‌المللی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از مذاکره و تفاهم اولیه برای همکاری‌های فرهنگی و ایجاد مناسبات دوستانه با سمرقند و بخارا، کازان و سورابایا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، رضا جاویدی امروز _سه‌شنبه یکم اسفند_ گسترش شبکه ارتباطات بین‌الملل شهرداری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حوزه متبوع خود دانست و اظهار کرد: در این راستا، با استفاده از فرصت حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران، علاوه بر بازدید از غرفه شهرها و کشورهای خارجی، با مدیران و کارشناسان حاضر در این غرفه‌ها ملاقات و در خصوص ایجاد مناسبات دوستانه و تعریف پروژه‌ها و برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی گفت‌وگو کردیم.

وی با تشریح جزئیات اهداف جدید شیراز برای برقراری روابط دوستانه، افزود: مدیران کمیته گردشگری کازان روسیه، نمایندگان وزارت صنعت و تجارت ازبکستان و استان بخارا و رایزن فرهنگی سفارت اندونزی در ایران طی مذاکرات انجام شده، از پیشنهاد ایجاد روابط دوستانه شهرها و کشورهای متبوع خود با شهرداری شیراز استقبال کردند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تصریح کرد: شهرهای بخارا و سمرقند ازبکستان با توجه به اشتراکات زبانی، فرهنگی و تمدنی، شهر سورابایا اندونزی به عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم اندونزی و شهر کازان به عنوان یکی از شهرهای مهم روسیه با سابقه میزبانی رویدادهای معتبر بین‌المللی و با نقش‌آفرینی مهم و تأثیرگذار در سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند اهداف مطلوبی برای همکاری و ایجاد روابط دوستانه با شیراز باشند.

جاویدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات و پیگیری‌های در دست اقدام که بلافاصله پس از مذاکرات اولیه در دستور کار قرار گرفته است، در آینده نزدیک شاهد اجرای پروژه‌های مشترک با این شهرها باشیم.

کد خبر 729677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.