کشف ۲۵۰۰ قلم داروی غیرمجاز در آبیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حدود ۲۵۰۰ قلم داروی غیرمجاز سلامت‌محور در بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از چهار عطاری کشف و توقیف شد.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کشف و توقیف حدود ۲۵۰۰ قلم داروی غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: در بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از چهار عطاری بیش از دو هزار قلم کالای غیرمجاز سلامت‌محور کشف و توقیف شد.

وی افزود: در بازدید کارشناسان واحد دارویی شبکه از چهار عطاری شهر آبیک، ۲۴۷۶ قلم قرص‌های روان‌گردان و مخدر، داروهای گیاهی تقلبی، پودرهای گیاهی دست‌ساز به شکل قرص، داروهای شیمیایی و کالاهای قاچاق و غیرمجاز کشف و توقیف شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین با اشاره به اینکه خرید و فروش کالاهای سلامت‌محور خارج از ضوابط تعیین‌شده از سوی دولت تخلف است، اضافه کرد: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دیده‌بان ادامه داد: کالاهای سلامت محور قاچاق، به دلیل مشخص نبودن مبدأ تولید و در پی آن نبود نظارت بر روند تولید و ترکیبات استفاده شده، می‌تواند سبب به خطر افتادن سلامت مصرف‌کنندگان شود و انتظار می‌رود شهروندان این کالاها را از داروخانه تهیه کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف موادمخدر صنعتی به اسم قرص‌های لاغری و هرگونه پودرهای گیاهی به شکل قرص، شربت، شیاف، همچنین تبعات منفی و بدون بازگشت مصرف مواد روان‌گردان گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده این محصولات در عطاری‌ها، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ گزارش دهند.

کد خبر 729673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.