سفر ۱۸ میلیون مسافر از پایانه مسافربری مشهد

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه استقبال از بهار ۱۴۰۳ با تغییرات و هماهنگی با شهرداری مشهد و حوزه فرهنگی صورت خواهد گرفت و مراسم مذهبی به این مناسبت با آذین‌بندی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، مهدی امامی میبدی _صبح امروز یکم اسفند_ در نشست خبری اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۳ با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ میلیون مسافر ورودی و خروجی از پایانه داشتیم و به‌عنوان یکی از پیشانی‌های ورودی به مشهد در کنار راه‌آهن و فرودگاه، بیشترین سهم تردد زائر و وسایل نقلیه از پایانه مسافری است.

وی با اشاره به اینکه وظایف اساسنامه پایانه، ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل تردد زائر و وسایل نقلیه در پایانه است، افزود: تهیه بلیت و سایر موارد نیاز برای اخذ مجوز از طریق راه و شهرسازی انجام می‌شود، طبق سال‌های گذشته از بیست‌وپنجم اسفند تا پانزدهم فروردین برنامه استقبال از بهار آغاز و خدمات در سه‌محور درون‌سازمانی، بین‌سازمان و خارج از سازمان برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام برنامه‌های درون‌سازمان و مرخصی مدیران و کارمندان لغو شده و شیفت‌ها بیست‌وچهارساعته است، گفت: در سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر تردد در زمان استقبال از بهار و ۲۰۰۰ وسیله نقلیه عمومی رفت‌وآمد داشتند، اجرای برنامه استقلال از بهار ۱۴۰۳ با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، با تغییرات و هماهنگی با شهرداری مشهد و حوزه فرهنگی صورت خواهد گرفت و مراسم مذهبی به این مناسبت با آذین‌بندی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با هماهنگی آستان قدس رضوی، توزیع افطاری در مسیر خروجی مسافران را داشتیم که بسیار ارزشمند بود، در محور بعدی برنامه مشترک با شهرداری مشهد، ترافیک و انضباط ترافیکی و اطلاع‌رسانی از محدودیت ترافیکی از طریق پیامک را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال‌جاری در اسکان موقت پایانه مسافربری با ظرفیت ۸۰۰ نفر و زائرسرا با ظرفیت ۴۰۰ تخت آماده است و با حوزه فرهنگی نیز هماهنگی شده تا شاهد حضوری پررنگ در مراسم باشیم، با توجه به ایام انتخابات، صندوق اخذ رأی نیز هماهنگ شده تا شهروندان راحت‌تر پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ۲۸ شرکت در پایانه مسافربری مجوز دارند و روزانه ۱۵۰۰ ورود و خروج داریم. این آمار در ایام پیک تا ۲۵۰۰ نفر هم رسیده و وظیفه ما تأمین سوخت برای ناوگان حمل‌ونقل است و در ایام معمول ۸۰ هزار لیتر و تا ۱۵۰۰ لیتر نیز امکان تأمین وجود دارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس افزود: سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر در پیک استقبال از بهار داشتیم، مهم‌ترین برنامه ما بازطراحی میدان انقلاب و اتصال به بلوار نماز است، عملیات اجرایی ایستگاه سوار حافظ آغاز شده و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، پایانه راه ابریشم اول جاده حر، جزو برنامه‌های آینده ماست و در حال توافق با آستان قدس برای تملک زمین برای پایانه میثاق هستیم.

وی گفت: میزان مسافران ورودی سال ۱۴۰۲ صورت زمینی، هوایی و ریلی، از طریق پایانه مسافری نزدیک به ۶۰ درصد بوده است.

کد خبر 729671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.