فروش کرفس وحشی در چهارمحال‌وبختیاری ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: عرضه و فروش کرفس وحشی در چهارمحال‌وبختیاری ممنوع است و حمل آن قاچاق محسوب می‌شود .

صادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که کرفس کوهی، یکی از گیاهان در معرض انقراض محسوب می‌شود، اظهار کرد: عرضه و فروش کرفس وحشی در چهارمحال و بختیاری ممنوع است و حمل آن قاچاق محسوب می‌شود، با هرگونه فروش این گیاه نادر برخورد و طبق قانون اموال فرد متخلف تصرف و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

وی افزود: امروز دو مورد گزارش فروش کرفس کوهی در میدان کوهرنگ شهرکرد دریافت شد که بلافاصله یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شد و با متخلفان برخورد و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: یکی از ذخایر اصلی کرفس کوهی دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ است که راه اصلی به این منطقه مسدود است اما متأسفانه قاچاق این گیاه نادر از سمت شهرستان الیگودرز صورت می‌پذیرد.

صادقی تصریح کرد: انتظار داریم هم‌استانی‌های عزیز در راستای حفظ و نگه‌داری این گیاه بی‌نظیر با یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشته باشند و هرگونه تخلف را به شماره ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ فرماندهی حفاظت از منابع طبیعی گزارش دهند.

به گزارش ایمنا، گیاه کرفس کوهی (کلوس) یکی از گیاهان با ارزش چهارمحال و بختیاری است که به دلیل کمبود آن و خواص دارویی بی‌نظیرش گاهی قیمت آن به کیلویی دو میلیون تومان هم می‌رسد که در حال حاضر به دلیل کثرت بی‌رویه برداشت در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

کد خبر 729598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.