توزیع ۱۵۰ میلیون بسته معیشتی طی سه ماه/ طرح کالابرگ مادران و کودکان در دستور کار دولت است

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک طی سه ماه نزدیک به ۱۵۰ میلیون بسته را توزیع خواهیم کرد که در تاریخ کشور بی سابقه و منحصر به فرد بوده است، گفت: علاوه بر آن طرح کودکان یک همتی و طرح مادران را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا عسگریان بعد از ظهر امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح طرح‌های یارانه‌ای دولت سیزدهم پرداخت و اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط حاضر ۲۷ همت یارانه در ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند و مردم نیز استقبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح جدید طی ۱۱ روز هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مردم یارانه تعلق گرفته است، افزود: این یارانه به صورت ماهانه از ۱۸ هر ماه تا ۱۸ ماه بعدی پرداخت می‌شود و به نظر می‌رسد تا انتهای ماه به ۱۰ همت هم برسد که با احتساب این مورد یارانه مردم در مجموع به ۳۷ همت خواهد رسید؛ این یعنی دولت به تقویت سفره مردم کمک کرده است.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرح کالابرگ الکترونیک بیش از ۶۰ میلیون نفر را پوشش می‌دهد و تاکنون ۵۵ درصد از مردم یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر از این طرح استقبال کرده‌اند؛ بدین معنا که طی ۱۱ روز ۳۲ میلیون بسته غذایی با کمترین هزینه بین دهک یک تا هفت جامعه توزیع شده است و اگر با همین فرمان جلو برویم ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر از طرح استقبال خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این طرح سه ماهه است و طی سه ماه نزدیک به ۱۵۰ میلیون بسته را توزیع خواهیم کرد که در تاریخ کشور بی سابقه و منحصر به فرد بوده است؛ علاوه بر آن طرح کودکان یک همتی و طرح مادران را نیز در دستور کار داریم.

عسگریان تاکید کرد: این طرح اعتباری به صورت طرح سه بخشی مادران، کودکان و عموم مردم است که همه تحت‌الشعاع طرح کالابرگ الکترونیک قرار گرفته‌اند اما هر کدام مستقل است.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجه نکنند و طرح کالابرگ هر ماه برای آنها شارژ خواهد شد، ابراز کرد: امیدوارم طرح کالابرگ و طرح‌هایی که در حوزه تغذیه است ادامه و ارتقا پیدا کند اما چون منابع سنگینی برای تأمین این هزینه‌ها لازم است، چنین طرح‌هایی نیازمند تصمیمات کلان خواهد بود.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه نقدی نیز گفت: یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند و حذف زیادی هم نخواهیم داشت؛ تنها یارانه‌های مضاعف مثل فجرانه هستند که ممکن است در آینده کاهش، افزایش یا بازگشت به گذشته را داشته باشند که در این خصوص نیاز به تصمیم‌گیری در سال ۱۴۰۳ است.

وی با تاکید بر اینکه طرح کالابرگ الکترونیک طرحی ضد تورمی است، خاطر نشان کرد: این طرح بر روی سفره مردم نشسته، تولیدات را افزایش و دلالی‌ها را کاهش داده و از همه مهم‌تر نقدینگی در پی ندارد چرا که پول نقد نیست و به صورت اعتباری است.

کد خبر 729553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.