لزوم ساختارسازی برای تحقق شعار جامعه مهدوی

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و با بیان اینکه تحقق شعار جامعه مهدوی، ساختارسازی مهدوی می‌خواهد، گفت: باید نسل جدید را به طور ویژه ببینیم و میزان آموزه‌های مهدوی در مدارس و دانشگاه را بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در همایش ملی «مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» که در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان ظرفیت و آمادگی برای برگزاری همایش بین‌المللی «مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» وجود دارد، بنابراین انتظار می‌رود در جلسات کارشناسی برگزاری این همایش در سطح بین‌المللی از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان استفاده شود.

وی ادامه داد: مهندسی معکوس ارکان، نقاط قوت و نیز مزیت‌های جامعه اسلامی در دستور کار جدی جبهه استکبار و سرویس‌های جاسوسی قرار دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: شبهه‌شناسی و پاسخ به شبهات با ادبیات قابل فهم برای نسل جدید باید یکی از اهداف و خروجی‌های جلسات و این گونه همایش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تحقق شعار جامعه مهدوی، ساختارسازی مهدوی می‌خواهد، گفت: باید نسل جدید را به طور ویژه ببینیم و میزان آموزه‌های مهدوی در مدارس و دانشگاه را بررسی کنیم.

شریفی با تاکید بر اینکه باید اشتراکات را برجسته کنیم، بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید تهاجم همه جانبه دشمنان را مدیریت کنند و متناسب با هجمه‌ها پاسخ مناسب بدهند.

وی ادامه داد: باید ببینیم علما، معتمدان، ریش سفیدان و نخبگان چه میزان با مفاهیم مهدوی و اشتراکات آشنا هستند، و آشنانبودن بعضی از آنها یک خلأ جدی است که باید برطرف شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش علمای شیعه و سنی در زمینه برجسته کردن اشتراکات، گفت: در نظام حکمرانی استان، با توجه به ترکیبی بودن بافت جمعیتی، به رغم وجود تاریخ پرافتخار و زیست مسالمت‌آمیز، اما شبهات ایجاد شده هزینه ساز شده و به برجسته شدن اختلافات منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هالیوود در زمینه فرهنگ مهدوی نیز تولیدات داشته، گفت: باید ببینیم چه میزان محصولات فرهنگی برای شناساندن امت واحده و فرهنگ مهدوی داریم.

شریفی با اشاره به اینکه مهدویت موضوع مهم جهان اسلام است، تاکید کرد: باید یک پایگاه اطلاع‌رسانی قوی در رابطه اشاعه فرهنگ مهدوی با محتوای جذاب ایجاد و برای شبهه‌شناسی و پاسخ به شبهات جلسات ماهانه برگزار شود.

وی بر برگزاری مستمر جلساتی با محوریت مهدویت و اشاعه گفتمان تقریب و تاکید بر امت واحده ادامه داد: بزرگان ما در سیستان و بلوچستان حواسشان باشد در کجا ایستاده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امتحان جامعه بشریت است، افزود: برخی از کشورهای عربی به دلیل فاصله از فرهنگ انتظار، تسلیحات و کالاهای اساسی رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کنند، برای این بغض و نفرت در میان جامعه اسلامی باید تدبیر و روی اشتراکات تاکید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت‌های رسانه‌ای به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود، یادآور شد: باید تمامی فعالیت‌ها منسجم، هماهنگ و با هم افزایی انجام شود و جبهه انقلاب و جبهه فرهنگ انتظار نیز با یک گفتمان مشترک میان مذاهب اسلامی نقش‌آفرینی کند.

شریفی با بیان اینکه دشمن در راستای مهندسی معکوس، انتخابات را هدف قرار داده، ادامه داد: راه اصلی عزت، اقتدار و نجات کشور و اصلاح فرآیندها شرکت در انتخابات و تشکیل یک مجلس قوی است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان یادآور شد: سیستان و بلوچستان طبق نظرسنجی‌ها، جز سه استان برتر در زمینه مشارکت در انتخابات است که این نشان از فهم و شعور سیاسی این مردم دارد.

کد خبر 729549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.