نام‌گذاری معابر شهر همدان به نام عالمان و شهدا

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان گفت: همدان مملو از عالمان و شهدای گران‌قدری است که برای حفظ یاد و خاطره این شهدا، شش معبر شهر مزین به نام عالمان و شهدای گران‌قدر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محمدجواد زارعی امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه رفیع شهدا اظهار کرد: به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و دوران پر حماسه و سراسر افتخار دفاع مقدس، استفاده از اسامی شهدا و تمام کسانی که برای ثبات، آرامش و امنیت ایران اسلامی قدم برداشتند و جان‌فشانی کردند و عالمان بزرگوار دینی و انقلابی، نام‌گذاری معابر شهری به نام شهدا مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهدا و عالمان مایه افتخار و مباهات نظام اسلامی هستند، افزود: شهدا و عالمان، قهرمانان بزرگی هستند و زنده نگه‌داشتن یاد و نام آن‌ها از طریق نام‌گذاری معابر شهری ادای دین به آن‌ها است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان با اشاره به صورت‌جلسه ۳۰۴ کارگروه نام‌گذاری خاطرنشان کرد: با عنایت به درخواست شورای اسلامی شهر همدان، مصوب شد بن‌بست ساحل واقع در خیابان شریعتی، کوچه حاج احمد با حفظ نام قبلی به نام استاد فقید مرحوم سیدآقا حسینی، کوچه مدرسه واقع در بلوار زینبیه با حفظ نام قبلی به نام آیت‌الله شیخ علی دامغانی کوچه ارغوان ۲ واقع در خیابان ۱۷ شهریور، کوچه شهیدان کاظمی نژاد با حفظ نام قبلی به نام حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی نام‌گذاری شود.

زارعی اضافه کرد: با عنایت به پیشنهاد نماینده شورای اسلامی شهر همدان، مقرر شد کوچه حاج مصطفی واقع در بلوار زینبیه به نام شهید حاج مصطفی قاسمی اصلاح و نام‌گذاری شود.

کد خبر 729489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.