افزایش آمار سگ و گربه ولگرد در قزوین مخاطره‌آمیز است

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از افزایش آمار سگ و گربه ولگرد در این استان خبر داد و گفت: کنترل و پیشگیری از بیماری هاری در جمعیت حیوانات بسیار کم‌هزینه‌تر از درمان بیماری در جمعیت انسانی خواهد بود و اجرای دقیق و کامل آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: افزایش بی‌رویه آمار سگ و گربه بلاصاحب در شهر و روستا می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، افزود: استفاده از داده‌های آماری و ظرفیت‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در بحث پیشگیری از بیماری هاری حائز اهمیت است و نقش بسزایی در استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در قالب سلامت واحد و کاهش خطرات بیماری‌های مشترک دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با تاکید بر ضرورت امر پیشگیری بر درمان تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری هاری در جمعیت حیوانات بسیار کم‌هزینه‌تر از درمان بیماری در جمعیت انسانی خواهد بود و اجرای دقیق و کامل آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

جلوخانی با ارائه آمار مرتبط با حیوان گزیدگی طی سال‌های اخیر و اقدامات و هزینه‌های گزافی که متعاقب آن برای مصدومان انجام می‌شود بر اهمیت اجرای طرح‌های پیشگیری از حیوان‌گزیدگی و کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب تأکید کرد.

کد خبر 729466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.