۷ مرکز رویش نوین در حاشیه شهر مشهد فعال است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر هفت مرکز رویش در حاشیه شهر فعال است که در این مراکز تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به مرحله آموزش و اشتغال رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر مشهد، حسن موحدیان در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن گرامیداشت ۲۹ بهمن‌، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اظهار کرد: یکی از رویکردهای غالب بر بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری باید تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی به دلیل شرایط اقتصادیِ حاکم بر شهر و در سطح کلان‌شهر باشد و موضوع مورد تاکید ما، کاهش هزینه‌های غیرضروری و تمرکز بر درآمدهای پایدار و توسعه عمران شهر است.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی افزود: با وجود اینکه شورای شهر و شهرداری نقش مؤثر و مستقیمی در این حوزه ندارد، اما به جد دغدغه‌‎مند این حوزه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به یکی از اقدامات شاخص شهرداری که بر اساس سیاست‌های شورای شهر در این حوزه است، ادامه داد: ایجاد مراکز رویش نوین با هدف ایجاد اشتغال و رونق درآمدزایی به‌ویژه در محلات هدف بازآفرینی و مناطق کم‌برخوردار بوده است، در حال حاضر هفت مرکز رویش در حاشیه شهر فعال است، در این مراکز تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به مرحله آموزش و اشتغال رسیده‌اند.

موحدیان تاکید کرد: همچنین ۱۰ مرکز رویش از محل پروژه‌های زودبازده و یک مرکز رویش هم از محل بودجه ملی در دست احداث است، بر اساس گزارش شهرداری، سال آینده چهار مرکز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید، به‌طور قطع این مراکز موجب امیدآفرینی و تقویت هویت محلی در محلات مورد نظر می‌شود.

وی ضمن تبریک و تهنیت ۱۱ شعبان، روز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان ادامه داد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، یک مجموعه مدیریتی جوان را تجربه می‌کند که نشان از باورمندی ما به جوانان است، دیگر تجلی باورمندی شورای ششم تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بوده که اقدامات مختلف و متنوعی در این راستا صورت گرفته است.

موحدیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه جوانان ادامه داد: جوانان بسیار حائز اهمیت هستند و باید مورد توجه همه قرار گیرند، دستگاه‌های متولی باید دغدغه‌های نسل جوان را برطرف و به حداقل برسانند، این نسل، نسل مولد و پویای کشور است و پرداختن به این حوزه، تضمین‌کننده آینده کشور و رشد و توسعه همه‌جانبه آن است.

کد خبر 729439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.