گسترش فضای سبز در شهر سوئدی با پارک‌های جدید

گوتنبرگ سوئد با هدف افزایش فرصت‌های ورزش و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت، در حال گسترش فضای سبز خود با تأسیس دو پارک جدید است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوتنبرگ در حال برنامه‌ریزی پارک‌های جدیدی در منطقه ماستاکس‌تیجن (Masthuggskajen) خود است تا با سبزتر کردن این منطقه، فرصت‌های بیشتری برای گذراندن اوقات فراغت و ورزش برای ساکنان فراهم آورد. یکی از این پارک‌ها با حدود هشت‌هزار متر مربع مساحت و در بر گرفتن انواع گیاهان و حیوانات بومی، روی تونل رودخانه گوتاآلو ساخته خواهد شد و دارای یک منطقه پیک‌نیک، دیوار کوهنوردی، زمین‌های بازی و مکان‌های گفت‌وگو خواهد بود. پارک دیگر منطقه با مساحت دوهزار متر مربع به‌عنوان یک مکان سبز و فضای تفریحی عمل خواهد کرد. این مکان نیز دارای زمین‌های بازی و منطقه پیک‌نیک خواهد بود و موانع صوتی نصب‌شده، آن را برای فعالیت‌های اوقات فراغت مناسب‌تر خواهد کرد. پارک‌های جدید همچنین به‌عنوان یک حائل در برابر سیل عمل می‌کند، زیرا به‌گونه‌ای طراحی شده است که تقریباً ۸۰۰ متر مکعب از آب‌های جاری را به‌طور موقت در خود حفظ کند.

مدیر پروژه با تأکید بر اهمیت سبزتر کردن گوتنبرگ برای ایجاد محیطی سالم‌تر، خاطرنشان کرد که پارک باید یک واحه سبز باشد و گیاهان کاشته شده در هر دو پارک به دقت انتخاب خواهند شد تا را برای تمام سال زیبا و سبز باقی بمانند. وی افزود که این پارک دارای یک منطقه سبز باز برای میزبانی رویدادها خواهد بود و مزایای زیست‌محیطی و اجتماعی بسیاری برای گوتنبرگ به همراه خواهد داشت.

گسترش فضای سبز در شهر سوئدی با پارک‌های جدید

منطقه ماستاکس‌تیجن گوتنبرگ

منطقه ماستاکس‌تیجن شبه‌جزیره‌ای متصل به اسکله است که تا حدود صد متر در امتداد رودخانه گوتاآلو گوتنبرگ کشیده شده است و اولین طرح بزرگ منطقه‌بندی در بزرگ‌ترین پروژه توسعه شهری منطقه نوردیک این شهر محسوب می‌شود. با توسعه آن، مناطق مجاور به یکدیگر پیوسته و پیوندهای خود را تقویت کرده‌اند. این سیستم گواهی برای توسعه پایدار شهری است که توسط شورای ساختمان سبز سوئد ایجاد شده و اولین سیستمی به‌شمار می‌رود که به‌طور کامل با شرایط سوئد طراحی شده است.

این منطقه محله‌ای با کاربری مختلط با صحنه‌های خیابانی پر جنب‌وجوش، خانه‌های جدید، ادارات، هتل‌ها، پارک‌ها، مکان‌های فرهنگی و محل‌های گفت‌وگو و ملاقات است و تمرکز واضحی بر ایجاد محیط‌های باز دارد تا فضایی پویا و دلپذیر ایجاد شود. موقعیت منحصربه‌فرد مجاورت با کرانه رودخانه این تفرجگاه اسکله‌ای را مورد توجه بسیاری قرار داده و به آن اهمیت چشمگیری بخشیده است. هدف ایجاد محیط‌های سبزتر در آن برای استراحت و فعالیت با تأسیس پارک‌های جدید نیز نقش مهمی در فرآیند جوان‌سازی سبز منطقه ایفا می‌کند. ارتباط به این منطقه با دیگر مناطق از طریق زمینی و آبی ساده و توسعه آن بر مهار و تقویت فرهنگ محلی متمرکز است.

کد خبر 729395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.