گردهمایی تولیدکنندگان فرش در جشنواره و نمایشگاه قالی کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: آثار فاخر تولیدکنندگان قالی کرمان در نخستین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده با بیان اینکه آثار فاخر تولیدکنندگان قالی کرمان در نخستین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان ارائه می‌شود، اظهار کرد: هدف از برپایی جشنواره توسعه فرش دستباف و رفع مشکلات فعالان این حوزه، ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان و بافندگان قالی کرمان است.

وی با بیان اینکه از فعالان حوزه فرش دستبافت دیگر شهرها برای شرکت در نخستین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان دعوت شده است، افزود: گروه‌هایی از فعالان این حوزه برای کارگاه‌های زنده قالیبافی، طراحی، رنگرزی و مرمت خواهند آمد و یک سالن هم به فرش‌فروشان کرمانی اختصاص دارد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان برگزاری نشست تخصصی با هدف ایجاد انگیزه برای افرادی که در راستای توسعه قالی کرمان گام بر می‌دارند را از دیگر برنامه‌های جشنواره قالی کرمان اعلام کرد و گفت: امیدواریم در این نشست تصمیمات خوب و راهکارهای مناسبی برای رفع چالش‌های پیش‌رو داشته باشیم.

وی جشنواره را فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به قالی کرمان و بازاریابان و فعالان این حوزه دانست و با تأکید بر اینکه قالی کرمان باید به جایگاه ممتاز خود در دنیا و کشور برگردد، گفت: امیدواریم جشنواره قالی کرمان ماندگار شود و سال‌های آینده نیز تداوم پیدا کند.

حسن‌زاده ادامه داد: آثار فاخر تولیدکنندگان قالی کرمان در این جشنواره ارائه می‌شود و داوری نیز توسط هیئت داوران جشنواره متشکل از چهار نفر از تهران و سه نفر از کرمان صورت می‌گیرد و در آئین پایانی از بافنده و طراح برتر با اهدای نشان و تندیس تجلیل به‌عمل می‌آید و افراد تأثیرگذار در صنعت فرش نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان از یکم تا چهارم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق برپا خواهد شد.

کد خبر 729354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.