کنسرت نمایشی که به مسئله جمعیت می‌پردازد

کارگردان نمایش «هرکه از این در گذشت...» گفت: یکی از ابربحران‌هابی که کشور امروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، مسئله جمعیت است و هیچ پدیده‌ای را در کشور نمی‌توان فارغ از این موضوع بررسی کرد.

محمدحسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه «نمایش هرکه از این در گذشت…» یک کنسرت نمایشی است، اظهار کرد: این اثر نمایشی که همراه با موسیقی آئینی و سنتی است، از بیست‌وششم تا سی‌ام بهمن هر شب ساعت ۱۹ در فرهنگ‌سرای شهرکرد به مدت پنج شب به صورت رایگان اجرا می‌شود، همچنین در نوبت صبح برای دانش‌آموزان نیز به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان اینکه نمایش «هرکه از این در گذشت…» به مسئله خانواده و جمعیت می‌پردازد، ادامه داد: یکی از ابربحران‌هایی که کشور امروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، مسئله جمعیت است و هیچ پدیده‌ای را در کشور نمی‌توان فارغ از این موضوع بررسی کرد و این موضوع باعث ایده اولیه این نمایش در ذهن من شد.

کارگردان این تئاتر نمایش با تاکید بر اینکه نقش هنر در تبیین مسئله جمعیت می‌تواند گره‌گشا باشد، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ نفر از عوامل این کنسرت نمایش هستند و با توجه به تعداد بازیگران این نمایش ۴۰ روز تمرین صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: مخاطب تئاتر یک مخاطب خاصی است، اما ما در این نمایش شاهد مخاطب عمومی بودیم و استقبال از این نمایش کنسرت استقبال خوب و حتی از تصور ما هم بیشتر بوده است.

سلیمی با بیان اینکه بازخوردها نشان می‌دهد، مخاطب از عملکرد نمایش رضایت داشته است، عنوان کرد: عناصری در تئاتر وجود دارد که می‌تواند همه حس مخاطب را درگیر کند و اثر بسیاری بر او بگذارد و در این نمایش سعی کردیم که این اثرپذیری با ترکیب عنصر موسیقی چند برابر شود.

وی اضافه کرد: این نمایش کنسرت طی دو ساعت و ۲۰ دقیقه و در سه دوره تاریخی مختلف اجرا می‌شود.

کد خبر 729332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.