هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز آغاز شد

افتتاحیه هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز شامگاه امروز با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز شامگاه امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مسئولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی در شهر سقز آغاز شد.

فریدون حامدی، دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کردی سقز بزرگترین اتفاق فرهنگی غرب کشور است، افزود: این جشنواره بزرگترین جشنواره تئاتر برای کردهای سراسر جهان است و همه هنرمندان خارجی آرزو دارند در آن حضور یابند.

وی جشنواره تئاتر کردی سقز را یک برند ارزشمند برای سقز عنوان کرد و گفت: باید هنرمندان و مسئولان نگاه ویژه‌ای به این جشنواره داشته باشند تا سقز به عنوان شهر فرهنگی و پایتخت جشنواره تئاتر کردی جهان در یونسکو معرفی شود.

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز خاطرنشان کرد: هیجدهمین جشنواره تئاتر کُردی با حضور ۱۲ گروه داخلی و خارجی از امروز آغاز می‌شود و تا سوم اسفند ادامه دارد.

حامدی اضافه کرد: هشت گروه داخلی از شهرهای سنندج، سقز، ارومیه، قروه و کرمانشاه و در بخش خارجی چهار گروه از دهوک و کرکوک اقلیم کردستان عراق، در این جشنواره حضور دارند.

به گزارش ایمنا، پلاتوی شهر سقز نیز امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان افتتاح شد که این پلاتو با ظرفیت ۸۱ نفر و زیربنای ۲۹۱ متر مربع و با هزینه‌کرد بالغ بر ۹ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

کد خبر 729304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.