۲۴ پروژه در دهه فجر افتتاح شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در قسمت‌ها مختلف برنامه‌هایی در دهه فجر داشتیم که در مباحث عمرانی ۲۴ پروژه در پهنه استان تکمیل و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد محمدی در نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره ورزش جوانان استان اصفهان که عصر امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در سرای ورزشکاران تختی برگزار گردید، با تبریک اعیاد ماه شعبان و روز جوان، اظهار کرد: در قسمت‌های مختلف برنامه‌هایی در دهه فجر داشتیم و در مباحث عمرانی ۲۴ پروژه در پهنه استان تکمیل و افتتاح شد. برخی پروژه‌ها راکد بود که تکمیل شد، طی مدتی که بنده در خدمت دوستان بودم ۲۵۶ پروژه را تحویل گرفتیم که شامل ۱۴۰ پروژه راکد و ۱۲۶ پروژه نیمه‌تمام بود. در این مدت تمام اعتبارات در حوزه ورزش با تلاش شبانه‌روزی جذب شد و مجموعاً ۵۰ پروژه تکمیل شد.

وی افزود: هدایای ورزشکاران مدال‌آوران هانگژو در حضور نماینده محترم ولی فقیه و استاندار اصفهان به آنان تقدیم شد. ورزش بانوان به عنوان قهرمانی کشور نائل شدند که نشان از همت والای بانوان اصفهانی دارد. در حوزه هیئت‌های ورزشی از روزی که شروع کردیم تعدادی هیئت را با سرپرست تحویل گرفتیم ولی امروزی که در خدمت شما هستم ۲۴ مجمع انتخاباتی را برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در حوزه جوانان داشته‌ایم که به شکل خوبی پیگیری شده است. یکی از کارهای خوب در این حوزه پیگیری و تکمیل خانه‌های جوان در برخی از شهرستان‌ها بوده است. در نیمه اول ۱۴۰۳ این خانه‌های جوان تکمیل خواهد شد. در حوزه جوانان ۱۴ شبکه مدنظر وزارت بوده که یکی از آنها کارش را آغاز کرده است و فعالیت ۱۳ شبکه دیگر در حال پیگیری است. در قسمت سمن‌های جوانان بیش از ۳۰۰ مجموعه مردم نهاد در استان داریم.

وی افزود: در درگاه‌های صدور مجوز باشگاه‌های خصوصی از مرز ۲۰۰۰ مجوز عبور کرده‌ایم که از طریق این درگاه صدور مجوز در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی می‌شود. برنامه‌های دیگری در هفته جوان خواهیم داشت و بیش از ۰۰۰ ۱ برنامه در پهنه استان پیگیری خواهد شد. یکی از برنامه‌های خوبی که پیش‌بینی شده است جشن بزرگ روز جوان است که با همکاری چند نهاد چهارشنبه دوم اسفند در سالن پیروزی برگزار خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در هفته تربیت بدنی برنامه‌های متعددی داشتیم، برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی در سالن گلستان شهدا برگزار شد که با استقبال خوبی از سمت مردم مواجه شد. بخش‌های مختلف ورزش استان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: نخستین جشنواره خیران ورزش‌یار را برگزار کردیم که اعداد خوبی از این طریق جمع‌آوری شد. دست همه خیران را می‌بوسم و از زحماتشان تشکر می‌کنیم. یکی از برنامه‌های مدنظر در روزهای آتی بحث تجلیل از قهرمانان استان است، برگزاری اینگونه مراسمات به تشویق و ترغیب بهتر ورزشکاران منجر خواهد شد. برای اولین بار مدنظر داریم مربیان و داوران را نیز مورد تجلیل قرار خواهیم داد. با درایت خوب مجموعه وزارت غالب اماکن ورزشی استان مدیریتش به هیئت‌های ورزشی استان واگذار شده است. تمام تلاشمان را انجام داده‌ایم تا هیچ هیئتی باقی نمانده باشد که از امکانات بی‌بهره مانده باشند.

محمدی تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها نزدیک به مرز ۲۰ سالگی هستند. در دستور کار داریم پروژه‌های با سن بالا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا سن پروژه‌های در حال تکمیل را کاهش دهیم. سرعتی که در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد، ادامه می‌یابد. سال آینده تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از یک سانتی‌متر امکان ورزشی نیز نمی‌توانیم بگذریم و باید آنها را حفظ کنیم. طی دو سالی که حقیر در خدمت ورزش اصفهان بوده‌ام موافق تغییر کاربری یک سانتی‌متر نبوده‌ام و اجازه نداده‌ام منافع ورزش تهدید شود. کاربری ورزشی اماکن باید برای آیندگان حفظ شود. از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

محمدی گفت: ستاد حمایت از ورزشکاران المپیک و پارالمپیکی ایجاد شده است که در راستای پیگیری امورات ورزشکاران فعالیت خواهد کرد. همه نگاه‌ها و کانون همه توجهات رویداد بازی‌های المپیک است و امیدواریم سهمیه‌های المپیکی کشور افزایش یابد. امیدواریم همه اقدامات منجر به موفقیت کاروان تیم ملی کشورمان شود.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هیچ نقشی در اعزام عزیزانی که در به قطر رفتند نداشته است ولی تشریفات مربوطه اگر انجام می‌شد بهتر بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در رابطه با پروژه نیمه‌تمام دهکده المپیک اصفهان گفت: این پروژه ملی است، جلساتی در این زمینه داشته‌ایم و کارهای خوبی در این زمینه در حال رقم خوردن است که بسیاری از مسائل حقوقی آن رفع شده است. در دوره مدیریت بنده پرونده‌ای حقوقی در این زمینه مطرح نشده است ولی اجرای حکم آن در دوره مدیریتی من اتفاق افتاد. شورای سیاست‌گذاری را در این زمینه خواهیم داشت که از آسیب‌های آینده در این زمینه جلوگیری می‌کند. اتفاقی شبیه به اتفاقی که در مورد ورزشگاه نقش‌جهان (استادیوم فوتبال) داشته‌ایم و مدیریت آن در اختیار استان قرار خواهد گرفت. امروز جلسه‌ای با مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه در این زمینه داشته‌ایم و برخی مکاتبات را انجام دادیم. در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این زمینه عملیاتی خواهد شد که عملیاتی شدن آن خدمت بزرگی به ورزش کشور خواهد بود.

وی در رابطه با قانون بکارگیری بازنشستگان، گفت: در سالیان اخیر آیین‌نامه‌های مختلفی در مورد بکارگیری بازنشستگان مطرح شده است، اخیراً آئین‌نامه ای ابلاغ شده است که اجازه بکارگیری بازنشستگان در صورتی که شرایط خاص داشته باشند را مجاز می‌داند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در رابطه با پدیده فرونشست در اطراف ورزشگاه نقش‌جهان گفت: فرونشست پدیده‌ای فرااستانی است. تمام الزامات مربوط به این موضوع در پروژه نقش‌جهان انجام خواهد شد و در زمینه رفع آن اقدامات لازم از طریق اعتبارات تعمیر برطرف خواهیم کرد.

وی در رابطه با ایجاد زمین فوتبال ساحلی در شهر اصفهان، گفت: مکانی را در ورزشگاه شهید نصر برای زمین فوتبال ساحلی در نظر گرفته‌ایم، در آینده و در شهر اصفهان زمین فوتبال ساحلی خواهیم داشت.

محمدی با اشاره به تفویض اختیار بهره‌برداری از اماکن ورزشی، گفت: اختیاراتی را به ادارات کل شهرستان‌ها برای بهره‌برداری از اماکن ورزشی تفویض کرده‌ایم و بیش از ۸۰ درصد اماکن در اختیار هیئت‌های ورزشی استان قرار گرفته است. برخی از اماکن ورزشی چند سالی تعطیل بود و با تلاش دوستانمان این مجموعه چند ماهی است در مدار فعالیت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ ورزش استان مقام چهارم را بدست آورده است، گفت: تلاش می‌کنیم این رتبه ارتقا پیدا کند، همچنین اقداماتی برای ورود باشگاه‌های بزرگ برای توسعه ورزش بانوان خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا تعیین تکلیف همه هیئت‌ها در مدیریت ورزش استان انجام شود. در غالب هیئت‌های استان کمک‌های خوبی صورت پذیرفته است. تجهیزات ۲۲ خانه ورزش روستایی در دهه فجر ارسال شد و در اسفند تجهیز ۲۳ خانه ورزش روستایی در برنامه هیئت مطبوع وجود دارد.

کد خبر 729258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.