۸۷ هزار خانوار مددجو امسال «توانمند» شدند

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) از توانمندسازی ۸۷ هزار خانوار مددجوی این نهاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جعفر صباغیان، امروز _یکشنبه بیست و نهم بهمن _ در آئین جشن خودکفایی پنج هزار خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، کمیته امداد را یکی از نهادهای پر خیر و برکت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این نهاد مقدس و پربرکت با نگاه فقهی و دینی امام راحل در همان روزهای ابتدایی انقلاب شکل گرفت.

وی افزود: تشکیل زودهنگام کمیته امداد در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب نشان دهنده دغدغه امام راحل نسبت به وضعیت محرومان جامعه بود، چرا که در همان دوران با همه مشکلاتی که انقلاب نوپای ما با آن مواجه بود، اما اولویت خود را بر تشکیل این نهاد گذاشته و کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ و تنها حدود ۲۰ روز پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد.

قائم مقام کمیته امداد حضرت امام (ره) با اشاره به گذشت بیش از چهل سال از عمر پربرکت کمیته امداد، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها مقام معظم رهبری هم مانند امام راحل توجه ویژه ای به کمیته امداد داشته‌اند و توانسته‌ایم طی این چهار دهه خانواده‌های بسیاری را تحت پوشش قرار داده و به آن‌ها خدمات‌رسانی کنیم.

صباغیان یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد را توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید ویژه دارند که خانوارهای تحت حمایت با حفظ کرامت، توانمند شده و از چرخه خانواده امداد خارج شوند.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی خانوارهای مددجو گفت: ما تنها موظف هستیم به دو قشر از افراد تا پایان عمرشان خدمات دهیم، یکی سالمندان عزیز که توانایی کار ندارد و گروه دیگر افرادی که به دلیل بیماری لاعلاج یا صعب‌العلاج توان انجام کار ندارند و جدای از این دو گروه سایر افراد تحت پوشش باید در چرخه کار قرار گرفته و توانمند شده و روی پای خود بایستند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: اگر افراد و خانوارهایی که توانایی انجام کار دارند در کمیته امداد محبوس شوند، توانی برای خدمات رسانی به سایر خانوارهای نیازمند نخواهیم داشت، چرا که منابع و امکانات ما محدود است، بنابراین باید خانوارها توانمند شده و سپس از گردونه حمایت خارج شوند.

صباغیان اضافه کرد: سیاست و هدف ما این است که کمیته امداد از یک نهاد حمایتی به یک نهاد توانمند ساز تبدیل شود.

وی از هدف‌گذاری برای توانمندسازی ۱۰۰ هزار خانوار مددجو در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: به یاری خداوند تا به امروز از این تعداد ۸۷ هزار خانوار توانمند شده و از چرخه حمایت خارج شده‌اند که امروز شاهد جشن توانمندسازی پنج هزار خانوار آن در استان کرمانشاه هستیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این توانمندسازی تنها در حوزه معیشتی و اقتصادی است، گفت: توانمندسازی در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های فرهنگی، درمانی، تحصیلی و.. را هم دنبال می‌کنیم. به طور مثال اگر مددجویی بتواند در کنکور موفقیت چشمگیری کسب کرده یا مدال آور المپیادهای علمی و یا عضو هیئت علمی شود، به خودکفایی در تحصیل رسیده است.

صباغیان با بیان اینکه بسیاری از رتبه‌های تک رقمی کنکور طی این سال‌ها از خانواده کمیته امداد بوده‌اند، افزود: دولت و مجلس کمک‌های ویژه ای طی سال‌های اخیر داشته و حمایت‌های ویژه ای از خانواده کمیته امداد داشته‌اند که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم به نمایندگانی رأی بدهند که دغدغه محرومان و نیازمندان را داشته باشند، چراکه اثرات و ثمرات انتخاب چنین نمایندگانی را به چشم دیده‌ایم.

کد خبر 729242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.