پاوه رکورددار بیشترین میزان بارندگی در کرمانشاه

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان بارندگی‌های استان از سامانه بارشی اخیر با ۱۰۴ میلی‌متر به شهرستان پاوه اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند امروز _یکشنبه بیست و نهم بهمن _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود یک سامانه بارشی نیرومند به استان موجب بارش‌های مطلوبی در بیشتر نقاط استان شد که در پاره‌ای نقاط استان به ویژه مناطق سردسیر و ارتفاعات عمدتاً به صورت بارش برف گزارش شد.

وی افزود: بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان پاوه با ۱۰۴ میلی‌متر به ثبت رسید و پس از آن صحنه با ۹۹، کنگاور با ۹۵، هرسین با ۸۴، گواور با ۸۳ و اسلام آباد غرب با ۸۲ میلی‌متر در رده‌های بعدی پربارش ترین نقاط استان بودند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های سامانه اخیر در استان را نیز ۵۹ میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: طی همین مدت سومار با ۳۴ میلی‌متر کم‌بارش‌ ترین نقطه استان بود.

زورآوند اضافه کرد: در شهرستان کرمانشاه نیز بارندگی‌های مطلوبی به ثبت رسید به طوری که طی این مدت ۵۰ میلی متر بارش در آن گزارش شد.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۵۸ میلی متر در استان کرمانشاه بارش به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش و نسبت به بارش‌های بلند مدت سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین میزان افزایش بارندگی در استان در سال زراعی جاری با ۴۳۹ میلی متر بارندگی و ۵۸ درصد افزایش متعلق به شهرستان پاوه و کمترین میزان با ۱۷۳ میلی متر بارندگی و هفت درصد کاهش به سومار تعلق دارد.

زورآوند گفت: با خروج و خاتمه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، از امروز یکشنبه تا چهارشنبه مجدد امواج کوتاهی که در مقایسه با موج اخیر، از رطوبت بسیار کمتری برخوردار است، جو استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارش‌هایی، به ویژه در نیمه غربی و نواحی شمالی استان می‌گردد که این شرایط ممکن است با رعدوبرق و در مناطق سردسیر رگبار برف نیز همراه شود.

وی افزود: روند کاهشی دمای هوا نیز تا بامداد دوشنبه ادامه خواهد داشت که این امر شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز و در نواحی سرد و معتدل مهیا می‌کند که در ادامه هفته، متوسط دمای هوا به آرامی افزایش خواهد یافت و این تغییرات در روزهای پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) محسوس‌تر خواهد بود.

کد خبر 729236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.