مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در ایجاد شور انتخاباتی اثرگذار است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در ایجاد شور انتخاباتی اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز _بیست‌ونهم بهمن_ در شورای آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در تهییج مردم برای افزایش مشارکت و فضای پرشور انتخاباتی مؤثر باشد.

وی بر آماده‌سازی فضای شهر و مدارس برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی نیز تأکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور، آگاهانه و با مشارکت حداکثری منافع ملی را تأمین می‌کند و در تقویت اقتدار نظام بسیار مؤثر است.

وی اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌هایی که براساس آن متوجه می‌شویم کار نظام و دولت درست است، موضع‌گیری دشمن است.

قناعت گفت: امام راحل فرمودند؛ وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید اما اگر از کار شما ناراحت و عصبانی بود، بدانید کارتان درست است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۴، در بیش از ۵۰ کشور جهان رؤسای جمهور و پارلمان‌ها انتخاب می‌شوند اما جای سوال است چرا اینقدر به انتخابات ایران پرداخته می‌شود و توجه دارند؟ چون اینها عظمت و پیشرفت ملت ایران اسلامی را باوجود همه تحریم‌ها و فشارها فهمیده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پشتوانه مردمی نظام اسلامی در راهپیمایی‌ها و انتخابات، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با کم‌رونق کردن انتخابات پیش‌رو مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر روی ذهن و افکار مردم برای رأی ندادن در انتخابات است و چنین القا می‌کند که حضور مردم در انتخابات اثر ندارد، ادامه داد: این در حالی است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، موجودیت نظام است.

قناعت با اشاره به اینکه کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن برای انتخابات سال‌جاری است، یادآور شد: مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات‌ها هیچ‌گاه به ۵۰ درصد نرسید اما در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۵ سال گذشته، همواره درصد مشارکت‌ها بالا بوده است.

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش ایران در معاهده‌های جهانی افزود: دشمنان در طی این سال‌ها بحث تجزیه‌طلبی، نفوذ و حمله به رهبری را شروع کردند اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و الان هدف‌گذاری دشمن روی مردم و افکار مردم است تا نظام اسلامی پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن خارج کردن مردم از صحنه است، تأکید کرد: راهبرد ما باید این باشد که مانند گذشته مردم همچنان در صحنه باشند چون در این صورت دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند، بکنند.

قناعت با تأکید بر قدرت نقش‌آفرینی مردم افزود: غزه مصداقی عینی از این قدرت عظیم مردم است که گروه کوچکی از مردم در زمینی کوچک با قدرت صبر و ایستادگی خود، آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا را عاجز کرده‌اند.

وی با ذکر این نکته که انتخابات پیش‌رو، جنگ تمام عیار با دشمنان است که جنبه امنیتی برای ما دارد، ادامه داد: دشمن می‌خواهد مردم را دلسرد کند که پای صندوق رأی نیایند اما همه ما وظیفه داریم امیدآفرینی کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان سه مرحله تبیینی، تبلیغی و تهییجی برای انتخابات، تصریح کرد: اکنون از مرحله تبیین عبور کرده‌ایم و باید به تبلیغ و تهییج و ایجاد شور و نشاط برای افزایش مشارکت در انتخابات بپردازیم.

کد خبر 729225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.