زباله‌گردی تهدید سلامت عمومی است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: افراد دوره‌گرد با فروش پسماند به گاراژهای ضایعاتی و گندزدایی نامناسب، مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد می‌کنند.

سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اختلاف قیمت خرید زباله خشک میان شهرداری و افراد دوره‌گرد، اظهار کرد: مجموعه‌های غیررسمی جمع‌آوری پسماند به صورت ناعادلانه رقابت می‌کنند، نظارت بهداشتی و قانونی بر آن‌ها وجود ندارد و ساختارشکنانه در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مجموعه شهرداری باید همه ضوابط را رعایت کنند، در حالی که قدرت رقابت پایین‌تری دارد و امیدواریم بتوانیم بازدارندگی خوبی برای این واحدهای غیرمجاز داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه گاراژهای ضایعاتی و افراد دوره‌گرد به جمع‌آوری پسماند به صورت غیرمجاز اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: افراد دوره گرد زیرمجموعه گاراژهای ضایعاتی هستند و به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کنند.

میرابراهیمی عنوان کرد: افرادی که در قالب دوره‌گرد به جمع‌آوری پسماند اقدام می‌کنند با پاره کردن کیسه‌های زباله موجب کثیف شدن شهر می‌شوند و با فروش پسماند به گاراژهای ضایعاتی و گندزدایی نامناسب، مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی مشکلات اقتصادی در جامعه یا مسئله اعتیاد به مواد مخدر موجب شده است عده‌ای به این شغل روی بیاورند، در حالی که باید مسائل را حل کرد و اجازه نداد سلامت عمومی مردم قربانی دیگر مسائل شود.

کد خبر 729222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.