احداث خط ۲ متروی تبریز با فاینانس چینی

شهردار تبریز از آغاز پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج کشور و سرمایه‌گذاران خارجی در برنامه کاری است.

وی با اشاره به تأمین مالی پروژه‌های کلان شهرداری تبریز، افزود: ۴۲۰ میلیون یورو فاینانس خارجی از طریق کشور چین نهایی شده است که سال آینده این مبلغ جذب خواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به محل هزینه‌کرد فاینانس خارجی خاطرنشان کرد: فاینانس خارجی متروی تبریز برای تسریع در احداث و توسعه خط ۲ قطار شهری تبریز به کار گرفته خواهد شد.

هوشیار جذب سرمایه از کشورهای همسایه را یکی از راهکارهای تأمین مالی پروژه‌های گردشگری در سال آینده دانست و تصریح کرد: احداث پنج هتل جدید که سه مورد آن با مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای انجام می‌شود، بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز در سال آینده است.

وی تنظیم پلتفرم حقوقی توسط اتاق ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی را راهکار حل مشکلات حقوقی پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: تکالیف سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر تعریف نشده است و با تنظیم پلتفرم حقوقی بسیاری از ضعف‌های ما در این حوزه رفع می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت بالای ارتباطات اتاق ایران در مراودات بین‌المللی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای مشارکت در جذب سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

هوشیار افزود: نگاه شهرداری تبریز در حوزه سرمایه‌گذاری تنها مدیریت شهری نیست و تمام بخش‌ها از جمله اتاق استان را نیز درگیر این موضوع کرده‌ایم.

کد خبر 729195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.