هشدار به ساکنان ۲ روستای کردستان نسبت به تخلیه اراضی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: اهالی روستاهای شیخ‌حیدر و گله‌سور در پایاب سد سیازاخ دیواندره هرچه سریع‌تر نسبت به تخلیه اراضی تملک شده، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های قابل ملاحظه در روزهای اخیر، ورودی آب به داخل مخزن سد سیازاخ به صورت چشمگیری افزایش یافته، به‌نحوی که حجم مخزن آن به ٧٠ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای رواناب به سد سیازاخ و احتمال افزایش حجم مخزن سد مذکور به بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب، منازل قدیمی و اراضی کشاورزی روستای شیخ‌حیدر و بخشی از اراضی کشاورزی روستای گله‌سور که در سنوات گذشته توسط این شرکت، تملک شده است و اکنون جزو املاک دولت (وزارت نیرو) محسوب می‌شوند، به‌طور کامل زیر آب خواهند رفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه خسارات تملک اراضی مذکور به کشاورزان و مردم محل پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت خسارت و آماده‌سازی سایت جدید توسط این شرکت و همچنین تحویل این اراضی به بنیاد مسکن، جهت واگذاری پلاک‌ها به مردم این منطقه برای هرگونه ساخت‌وساز در سایت مذکور انجام شده است.

آریانژاد تاکید کرد: ضمن انتظار همکاری از مردم منطقه در راستای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی جانی و مالی، مقتضی است در اسرع وقت نسبت به تخلیه املاک مذکور، اقدام کنند.

کد خبر 729185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.