بازرسان چشم بینای مدیریت اجرایی انتخابات هستند

فرماندار سمنان گفت: بازرسان چشم بینای مدیریت اجرایی انتخابات هستند که بر همین اساس برای نظارت خوب بر روند اجرایی، هیئتی تحت عنوان هیئت بازرسی تعیین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، محمد بهرامی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در نشست اعضای هیئت بازرسی انتخابات شهرستان سمنان با بیان اینکه سمنان به عنوان حوزه اصلی انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم به عنوان حوزه اصلی استان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، اظهار کرد: مراحل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت و اعلام نهایی نامزدهای انتخاباتی توسط سمنان انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از دستور وزیر کشور مبنی بر شروع و آغاز عملیات انتخابات، این عملیات در سمنان شروع شد و همه ارکان به‌موقع و درست شکل گرفت.

فرماندار سمنان با اشاره به تأیید صلاحیت و انتخاب نامزدهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: در گام اول از میان ۷۶ نفر از ثبت‌نام شدگان در انتخابات، چهار نفر انصراف خود را اعلام کردند که در مجموع ۶۰ نفر تأیید صلاحیت شده، شش نفر عدم احراز و شش نفر عدم تأیید شدند که پس از اجرا به هیئت نظارت استان و شورای نگهبان تا به امروز ۴۴ نفر در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه به عنوان کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شدند که آگهی رسمی این نفرات در موقع خود اعلام خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: در حوزه خبرگان هم دو نفر با نام‌های مهدی میرباقری و فقیهی سرشکی آمادگی دارند تا خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: تمام اعضای کادر اجرایی اعم از هیئت اجرایی، نمایندگان فرماندار، اعضا و محافظان شعب در کنار چشم مدیریت اجرایی انتخابات یعنی هیئت بازرسی و هیئت نظارت سعی دارند تا سه رکن اصلی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راهبردهای خود یعنی سلامت، امانت و رقابت سالم را که برای انتخابات مطرح کردند را ایجاد کنند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه بازرسان چشم بینای مدیریت اجرای انتخابات هستند، اظهار کرد: مقام عالی وزارت کشور به عنوان رئیس هیئت مرکزی اجرای انتخابات در کشور محسوب می‌شود و بر همین اساس برای نظارت خوب بر روند اجرایی، هیئتی را تحت عنوان هیئت بازرسی تعیین می‌کنند.

بهرامی تعامل سازنده هنگام اجرای فرآیند انتخابات را یکی از موضوعات اساسی و مهم دانست و گفت: تمام ارکان انتخابات در شعب باید با یک همکاری و تعامل سازنده در روند اجرای یک انتخابات پرشور تلاش کنند.

وی با اشاره به برپایی ۱۵۲ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه افزود: از این تعداد ۱۴۲ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار است و انتخاب شعب با یک بازنگری کاملاً تخصصی انجام شده است.

فرماندار سمنان در ادامه از انتخاب ۱۵۲ نماینده فرماندار به عنوان مدیر اجرایی شعب اخذ رأی خبر داد و گفت: متناظر با این انتخاب، ناظران مسئول توسط هیئت نظارت شهرستان برای هر شعبه انتخاب شدند.

وی استقلال اعضای هیئت اجرایی را از ویژگی‌های مهم هیئت اجرایی برشمرد و گفت: میزان استقلال اعضای این هیئت به حدی بود که حتی فرماندار به عنوان رئیس هیئت اجرایی هیچ دخل و تصرفی در تصمیم‌گیری‌های اعضا نداشت.

کد خبر 729179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.