تعداد واجدان شرایط رای‌ دادن از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان‌ رضوی در خصوص آخرین اخبار انتخاباتی در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی ستاد انتخابات این استان، غلام‌حسین قنبری امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در استودیوی انتخابات حاضر شد و اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی شش میلیون و ۹۴۵ هزار نفر و مشهد سه میلیون و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، در سال جاری تسهیلی در اخذ رأی انجام شده است که افراد می‌توانند با استفاده از کارت ملی یا شناسنامه یا گذرنامه یا گواهینامه یا کارت پایان خدمت در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تعداد واجدان شرایط در استان صرفاً از ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود، افزود: در دی سال گذشته ۱۸ هزار جلد شناسنامه و سال جاری بیش از ۲۸ هزار و ۸۴۵ جلد شناسنامه صادر شده است، تعداد شناسنامه‌هایی که در بهمن سال جاری صادر کردیم بیش از ۳۵ هزار جلد بود که تعدادی تحویل داده شده است و تعدادی نیز در روزهای آینده تحویل داده می‌شود.

قنبری با بیان اینکه جمعیت استان شش میلیون و ۹۴۶ هزار نفر و مشهد سه میلیون و ۶۵۰ هزار و ۸۳ نفر است، عنوان کرد: ما در خصوص صدور شناسنامه وظایفی داریم، در استان برای ۷۳.۸ درصد افراد شناسنامه مکانیزه صادر کردیم، در ۱۰ ماه نخست اول سال جاری ۲۷۵ هزار و ۴۶ کارت ملی هوشمند تحویل دادیم.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی ادامه داد: برای افراد بیش از ۱۵ سال از ابتدای طرح دو میلیون و ۸۲۷ هزار و ۶۵۹ فقره شناسنامه مکانیزه و المثنی صادر شده و مجموع شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده برای افراد کمتر از ۱۵ سال و بیش از ۱۵ سال، پنج میلیون و ۱۲۴ هزار و ۷۹۴ جلد شناسنامه بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه به غیر از شناسنامه، می‌توان از مدارک شناسایی دیگر استفاده کرد، مردم همکاری کنند و اگر شناسنامه آن‌ها نیاز ضروری ندارند، در حال حاضر برای تعویض اقدام نکنند.

کد خبر 729141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.