افزایش ترافیک ایام پایانی سال به‌دلیل تقارن اعیاد مختلف است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: افزایش حجم ترافیک ایام پایانی سال زودتر از موعد سال‌های قبل آغاز شده که به‌واسطه تقارن اعیاد شعبانیه‌، آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و انجام فعالیت‌های شهروندان برای این ایام است.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش حجم ترافیک معابر به‌ویژه در مرکز شهر و ساعات صبحگاهی و عصرگاهی حاکی از آن است که به‌واسطه تقارن اعیاد شعبانیه‌، آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز فعالیت‌های شهروندان برای این ایام، این حجم ترافیک زودتر از موعد سال‌های قبل آغاز شده و شبکه معابر شهری را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اعلام آمادگی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک از ماه‌های قبل برای روزهای پایان سال و ایام نوروز افزود: تغییر زمان‌بندی تقاطع‌ها، ایجاد محدودیت مقطعی ورود وسایل نقلیه شخصی به محدوده مرکز شهر، استفاده از تجهیزات و سامانه‌های هوشمند و مدیریت یکپارچه امکانات و تجهیزات بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اعلام افزایش تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ساعات فعالیت آن، همچنین ارائه سرویس‌های ویژه در مرکز شهر خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اقدامات پلیس راهور از شیوه‌های مدیریت میدانی ترافیک برای بهبود وضعیت استفاده کنیم.

حق‌شناس تخلفات ترافیکی بعضی وسایل نقلیه شخصی و کامیونت‌های حمل بار در محدوده مرکز شهر را عامل ایجاد گلوگاه و اختلال در شبکه معابر دانست و تصریح کرد: با هماهنگی و پیگیری پلیس راهور با تخلفات پارک دوبل و توقف غیرمجاز در این ایام برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های شبکه معابر شهری از نظر حجم سرویس‌دهی به وسایل نقلیه بیان کرد: توجه و اهتمام به حمل‌ونقل همگانی و اولویت‌دهی به این بخش از موضوعات منطقی است که در تمام شهرهای بزرگ و پیشرفته دنیا اجرا می‌شود و موجب کاهش استفاده از خودروی شخصی، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه همراهی و همکاری شهروندان در کاهش ترافیک اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت مسئولانه شهروندان، رعایت قوانین و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، می‌تواند شرایط بهتری را در عبور و مرور شهری ایجاد کند.

کد خبر 729118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.