استفاده از آخرین فناوری علم آمار در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: گفت: در تنظیم بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این کلان‌شهر سعی کردیم بودجه شفاف باشد؛ در این مسیر از آخرین فناوری علم آمار استفاده کردیم تا همه بدانند در شهرداری چه می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در حاشیه تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: افرادی که در تنظیم و تدوین بودجه همکاری، هماهنگی و همراهی هستند، می‌دانند کسانی که بودجه تنظیم می‌کنند. چه در کلان در دولت و چه در سطح کلان شهرها، از دو شگرد برای تنظیم بودجه بهره می‌برند، نخست در تنظیم بودجه سعی می‌کنند بودجه را پیچیده تنظیم کنند تا آن‌ها که نظارت بر بودجه دارند، متوجه محتوای آن نشوند.

وی افزود: شگرد دوم زمان تحویل بودجه است که سعی می‌کنند از مهلت قانونی زمان بگذرد تا فرصت را برای مرجع رسیدگی کننده، تنگ و فقط بخشی از بودجه را بتوانند بررسی کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که تاکید کردند «الگوی بودجه نویسی را تغییر دهید و به سمت بودجه نویسی شفاف بروید تا نه‌تنها دستگاه‌های نظارتی، بلکه برای عموم مردم بودجه شفاف شود» گفت: در تنظیم بودجه ۱۴۰۳ سعی کردیم بودجه شفاف باشد؛ در این مسیر از آخرین فناوری علم آمار استفاده کردیم تا همه بدانند در شهرداری چه می‌گذرد.

علنی کردن بودجه به معنای آن است که به آنچه تنظیم کردیم، اعتقاد داریم

قاسم‌زاده با بیان اینکه بودجه را حتی به محلات بردیم و به شهروندان اعلام کردیم تا نظر و پیشنهاد دهند، تصریح کرد: به همت مرکز پژوهش‌های شورا نیز نخبگان و اعضای شورای شهر ادوار را درگیر بودجه کردیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: علنی کردن بودجه به معنای آن است که به آنچه تنظیم کردیم، اعتقاد داریم و عالمانه بودجه تدوین شده است، همچنین از اینکه بودجه در مسیر نقد قرار بگیرد ابایی ندارم و از اینکه از دانش و خرد جمعی کمک بگیریم، استقبال می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه از تجارب نسل گذشته و آرمان‌خواهی نسل آینده نباید خود را محروم کنیم، ادامه داد: زبان بودجه سال جاری گویا بود و از اینکه بودجه این میزان شفاف شده بود، لذت می‌بردم.

قاسم‌زاده اظهار کرد: جمع شورای اصفهان حاذق، مسلط و خردمند هستند، در آغاز به ملیت بودجه ورود کردند، سپس همچون پزشک حاذق وارد جزئیات شدند و در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق چیزی از چشم تیزبین آن‌ها رد نشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این نگاه در شهرداری وجود دارد که تلاش می‌کنیم بودجه خوبی تنظیم کنیم، اما اگر در کمیسیون‌ها نظر کارشناسی مطرح شد و این نظرات نسبت به نظر شهرداری قوی‌تر بود، از آن استقبال کنید، گفت: بودجه مصوب ۱۵ درصد نسبت به بودجه پیشنهادی تغییر کرد و شورای اسلامی شهر با نگاه زیباشناسی زوائد و اضافات آن را حذف کرد؛ ضرورت‌هایی که از چشم ما پنهان مانده بود، به بودجه اضافه کرد، این تغییرات به نفع مردم و شهر انجام شد، ما نیز از آن استقبال کردیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: با اطلاع از دیگر کلان‌شهرها، یکی از روان‌ترین و دوستانه‌ترین تجارب تنظیم و بررسی و تصویب بودجه را داشتیم که در این فرصت از معاونت برنامه‌ریزی برای فعالیت عالمانه تشکر می‌کنم.

در جلسات تلفیق هیچ نگاه شخصی و جناحی و منفعت‌طلبانه در دفاع از پیشنهادات وجود نداشت

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از قوی‌ترین شوراهای ادواری شهر است، این امر از ارزش گذشتگان کم نمی‌کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به نگاه عالمانه و مدبرانه و حکیمانه اعضای شورای اسلامی شهر در بررسی بودجه گفت: در جلسات تلفیق هیچ نگاه شخصی و جناحی و منفعت‌طلبانه در دفاع از پیشنهادات وجود نداشت و تضارب آرا مبتنی بر دغدغه و آگاهی بود؛ از اینکه فرصت خدمت در کنار شورای اسلامی خردمند، آگاه و مسلط و خیرخواه را دارم، خداوند را شاکرم و قدردان زحمات آن‌ها هستم.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۳ برشی از برنامه ۱۴۱۰ بود که پیوست عملیاتی آن نیز تقدیم شده است، تصریح کرد: حدود ۳۰ راهبرد در بودجه ۱۴۰۳، اولویت قرار گرفته است و شاخص‌بندی نیز انجام شده که به راحتی تأثیر پیشرفت بودجه ۱۴۰۳ در برنامه راهبردی ۱۴۱۰ سنجش پذیر است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ایجاد ظرفیت قانونی برای استفاده از همفکری و مشارکت خرد جمعی به نفع شهرداری به کمک باشگاه شهر اندیشان فراهم شده است، ادامه داد: از همین امروز کار اجرایی بودجه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و کنترل پروژه و بسته‌های سه ماهه اول و دوم انجام می‌شود.

وی گفت: پروژه‌ها مکان‌مند شده است و نقطه به نقطه درصد پیشرفت پروژه‌ها را می‌توان کنترل کرد که امیدوارم به لطف خدا سال آینده سال پر خیر و برکت برای مردم باشد.

کد خبر 729075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.