کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه دی ۸ شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه دی ۸ شده است، گفت: دبیرکل گروه دی ۸ از پیشنهاد انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری دی ۸ استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سعید شاهرخی با اشاره به نشست استاندار کرمان با دبیرکل گروه دی ۸ (D۸) در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اظهار کرد: در این نشست مقرر شد بعد از ارسال طرح و برنامه پیشنهادی کرمان از طریق وزارت امور خارجه، به D۸، بررسی‌های لازم انجام و سپس نتیجه رسماً به ایران اعلام می‌شود.

وی افزود: کرمان باید برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کند که این برنامه‌ها شامل نشست‌های مشترک با سفرای این کشورها در کرمان تا برگزاری رویدادهای مشترک می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه برخی از اعضا D۸ کشورهای موفقی هستند، ادامه داد: کرمان می‌تواند هفته فرهنگی را در آن کشورها نیز برگزار و شهرداری با برخی از شهرهای این کشورها تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کند و حتی می‌توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی را با مراکز علمی کشورهای دی ۸ ارتباط داد.

وی با اشاره به به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان با استفاده از ظرفیت‌های خدمات فنی و دانش این کشورها، گفت: نشست‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های گردشگری هم داشته باشیم.

شاهرخی عنوان کرد: درخواست پایتخت گردشگری دی ۸ در قالب برنامه عملیاتی گردشگری استان تحت عنوان «کرمان ۱۴۰۴» از طرف استاندار کرمان به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده و در دست پیگیری است.

کد خبر 729064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.