حضور موثر بانوان در انتخابات نشان از افزایش آگاهی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حضور زنان در انتخابات نشان‌دهنده اعتماد به نفس و افزایش آگاهی زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، سیده مریم حسینی امروز _شنبه، بیست‌وهشتم بهمن_ در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش ویژه زنان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و هجمه دشمنان توسط رسانه‌های غربی برای نه گفتن به این انتخابات، این همایش ترتیب داده شد.

وی افزود: در دوره یازدهم مجلس، از شهر شیراز ۲۳ نفر از بانوان حضور داشتند که هشت نفر به صورت جدی در مراحل نهایی حضور یافتند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در حال حاضر برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۳ نفر از بانوان تأثیرگذار شهر شیراز نامزد هستند و این حرکت نشان از حضور مؤثر زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

حسینی تصریح کرد: در راستای حضور حداکثری و اینکه بانوان را در مسیر انتخابات تنها نگذاریم و آنان را مورد حمایت، هدایت و حمایت معنوی قرار دهیم، بر آن شدیم با ایجاد همایش از این افراد حمایت شود که همایش «زنان تمدن‌ساز ایران اسلامی» شکل گرفت و پس از صحبت با مسئولان ارشد استان این حرکت مورد حمایت استاندار فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در نخستین جلسه این همایش که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، تولیت آستان مقدس نیز حضور داشت، بر لزوم توجه به امر انتخابات و حضور حداکثری زنان در این روز تاریخی تاکید کرد و افزود: این همایش با حضور ۲۵ نفر از بانوان تأثیرگذار برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: بانوانی که در عرصه انتخابات شرکت دارند، در زمانی که دشمن قصد انحطاط زن ایرانی را دارد به میدان آمدند و بصیرت خود را به رخ دشمن کشیدند و حضور آن‌ها یک تحول عظیم خواهد بود.

حسینی اظهار کرد: امید است که زنان فعال اجتماعی به خوبی دیده شوند، چرا که هر چه حضور زنان پررنگ‌تر باشد، مدیریت کشور جایگاه ویژه‌ای برای زنان فعال اجتماعی در نظر خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: حضور زنان در عرصه‌هایی همچون انتخابات افزایش آگاهی و مطالبه‌گری بانوان را ایجاد خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه جامعه آماده پذیرش حضور زنان تأثیرگذار در فعالیت‌های مختلف است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی نقش زنان در جامعه باید بهتر از سایر جوامع مشخص شود و مقام معظم رهبری از زنان انتظار دارند که خود نیز جلوی هجمه دشمن نسبت به زنان را بگیرند و آن را مدیریت کنند.

حسینی افزود: وظیفه زنان آگاه و با بصیرت این است که به میدان آمده و در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی در کشور باید بکوشند زن اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، زنان تمدن‌ساز باید به صورت یک محور دیده شوند تا با توانمند کردن این قشر، خانواده را در وهله اول تعالی ببخشیم.

حسینی اظهار کرد: امید است روزی فرا برسد که زنان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی نقش خود را برای رسیدن به حکمرانی اسلامی ایفا کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هدف دشمن این است که جامعه را از پشتوانه اسلامی تهی کند، اضافه کرد: حضور زنان در جامعه باعث می‌شود تا دشمن از دستیابی به هدف خود ناامید شود، از سوی دیگر حضور زنان در انتخابات نشان‌دهنده اعتماد به نفس و افزایش آگاهی زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

کد خبر 728939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.