نهایت صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات انتخاباتی لحاظ شود

معاون سیاسی‌ و امنیتی دادستان کل کشور گفت:‌ رقابت تبلیغاتی نباید به کدورت و اختلاف کشیده شود و لازم است در هزینه تبلیغات نهایت صرفه‌جویی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی امیری اصفهانی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن‌_ در همایش رعایت اخلاق و قانون در تبلیغات انتخاباتی استان قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی آغازگر عصری بود که سربلندی ایران و ایرانی را به دنبال داشت و در عصری که نظم جهانی دستخوش تغییرات است، انقلاب اسلامی نقش و جایگاه ویژه و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و کشور ما مزایای خوبی دارد که جمعیت جوان مهم‌ترین آن است، به‌طوری که ۷۰ درصد جمعیت کشور زیر ۴۵ سال هستند که ظرفیت ارزشمندی است و اگر رهبر معظم انقلاب می‌گویند به نوک قله رسیده‌ایم، مبتنی بر واقعیات است که با همراهی هم زمینه آن فراهم خواهد شد.

معاون دادستان کل کشور اخلاص، ایثار، خیرخواهی، گذشت، نوع‌دوستی، راستگوئی، شجاعت، تواضع و اعتماد به نفس را از مؤلفه‌های مهم اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: معنویت، اخلاق و عدالت در تنظیم امور هم جهت‌دهنده و هم برکت‌آفرین هستند و اگر این‌ها را رعایت کنیم همه فعالیت‌های فردی و جمعی مورد برکت الهی قرار می‌گیرد.

امیری اصفهانی اضافه کرد: فساد و عدالت دو نقطه مقابل هستند و اگر ما دنبال گسترش عدالت هستیم باید با فساد در تمام عرصه‌های اقتصادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی برخورد کنیم؛ مهم‌ترین فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در طول انقلاب اسلامی یک روز هم از دشمنی خود کم نکرده است، اما با همراهی مردم از همه سختی‌ها عبور کردیم و به راه خود ادامه خواهیم داد.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور گفت: دروغ‌پردازی، ناامیدسازی، معیوب‌سازی، ترویج و تولید محتوای کذب در ایام انتخابات، بزرگ کردن عیوب کوچک کردن و کوچک شمردن پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها از سیاست‌های دشمن در ۴۵ سال گذشته بوده است که از آن دست هم برنخواهد داشت.

امیری اصفهانی با بیان اینکه در مقطع فعلی هوشیاری و مسئولیت‌پذیری اهمیت دارد تا بتوانیم از این گردنه سختی که پیش رو داریم، عبور کنیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهید خود را در معرض رأی مردم قرار دهید باید بدانید که به کجا می‌خواهید بروید و اگر به دنبال رعایت قانون در انتخابات هستید باید به موازین امام خمینی (ره) نگاهی داشته باشید تا در انتخابات و خارج از آن موفق باشید.

وی قانون‌گذاری و نظارت بر آن را دو وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی دانست و ادامه داد: در قانون اساسی به این موضوع تاکید شده است، چرا که نماینده به عنوان کارگزار و قانون‌گذار باید نخست خودش به قانون عمل کند و بر اجرای آن نیز نظارت داشته باشد.

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: رقابت تبلیغاتی نباید به کدورت و اختلاف کشیده شود و لازم است در هزینه تبلیغات نهایت صرفه‌جویی لحاظ شود و در حد ضرورت و شناسایی به آن اکتفا شود و تبلیغات به حدی باشد تا مردم بر اساس ملاک‌ها و شناختی که از نامزدهای انتخاباتی پیدا می‌کنند، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

امیری اصفهانی با تاکید بر لزوم افزایش شور انتخاباتی گفت: مشارکت بالا در انتخابات با رعایت قانون شکل می‌گیرد.

کد خبر 728848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.