شهرداری قزوین خانه شهید رجایی را تملک کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تملک خانه شهید رجایی به عنوان یک شخصیت برجسته و مهم کشور شد.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه باید تمام سازمان‌های شهرداری پیوست‌های مادر و کودک را در پروژه‌های خود لحاظ کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قزوین به عنوان پایلوت یکی از شهرهای دوستدار کودک معرفی شده است، ضرورت دارد تا در تمام اماکن عمومی و طرح‌های مدیریت شهری پیوست‌های مادر و کودک مورد توجه قرار گیرد و ردیف بودجه اختصاصی برای این منظور در بودجه لحاظ شود.

وی با اشاره به بودجه سازمان آرامستان‌ها افزود: انتظار داریم تا سال آینده شاهد یکسری امکانات آسایشی و رفاهی برای معلولان و کم‌توانان، مادران و کودکان در محیط آرامستان‌ها باشیم، در ضمن سرویس بهداشتی متناسب برای استفاده افراد معلول و کودکان و اتاق مادر و کودک باید برای رفاه حال همه شهروندان و مراجعان به آرامستان‌ها در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به بررسی بودجه سازمان نوسازی و بهسازی و ردیف احیای خانه‌های تاریخی خاطرنشان کرد: طرح مسقف کردن و مرمت خانه شهید بابایی باید به‌طور جدی در مدیریت شهری قزوین پیگیری شود.

اشدری با اشاره به توجه شهید بابایی به امر برپاداشتن نماز تاکید کرد: امیدواریم تجهیزات مورد نیاز برای این خانه موزه فراهم و خانه این شهید بزرگوار تبدیل به مکانی برای برگزاری تمام جشن‌های تکلیف دختران و پسران شود.

وی خواستار اختصاص تملک خانه شهید رجایی به عنوان یک شخصیت برجسته و مهم کشور شد و ادامه داد: لازم است در ردیف‌های اعتباری سازمان نوسازی و بهسازی تملک خانه شهید رجایی مدنظر قرار گیرد و اقدامات اجرایی آن توسط این سازمان انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به بررسی بودجه سازمان تاکسیرانی گفت: این سازمان باید در بحث گردشگری و آموزش‌های مربوط به تاکسیرانان و برای ارتباط مناسب با گردشگران در سال بعد برنامه‌ریزی کند.

اشدری با اشاره به اینکه کمیسیون بانوان طرح گردشگری مادر و کودک در باغستان را با همراهی سازمان باغستان سنتی اجرایی کرده که مورد استقبال مدارس و خانواده‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: به‌رغم اینکه سازمان باغستان سنتی خودروهای خوب و سالم در اختیار مدارس قرار می‌دهد، اما لازم است تا برای تأمین تاکسی، ون یا مینی‌بوس مناسب و تداوم اجرای کیفی این طرح ردیف بودجه‌ای را برای این سازمان در نظر بگیریم.

کد خبر 728829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.