صدور ۱۶ هزار و  ۵۱۸ مجوز الکترونیکی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روند صدور مجوزهای الکترونیکی در استان شتاب خوبی گرفته است، گفت: استان هم‌اکنون در رتبه چهارم کشور در زمینه تبدیل مجوزهای قدیمی به مجوزهای الکترونیکی قرار دارد و تاکنون ۱۶ هزار و ۵۱۸ مجوز الکترونیکی در استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان اظهار کرد: تمام فعالان اقتصادی که دارای مجوز کسب‌وکار هستند تا پایان سال فرصت دریافت شناسه یکتا دارند.

وی با بیان اینکه برای دریافت شناسه یکتا تنها کد پستی، شناسه صنفی، شماره تلفن همراه و کد ملی مورد نیاز است، افزود: خراسان جنوبی در تبدیل مجوزهای کسب و کار قدیمی به الکترونیکی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها (شهریور ۱۴۰۱) تاکنون در استان ۳۰ هزار و ۱۲۸ درخواست صدور مجوز داشته‌ایم، عنوان کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۸۹ درخواست تأیید شده است و تاکنون ۱۶ هزار و ۵۱۸ مجوز الکترونیکی در استان صادر شده است.

ذاکریان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۹۴ مجوز در مهلت قانونی صادر شده است، بیان کرد: میانگین مدت زمان صدور مجوز از ۱۴ روز در سال ۱۴۰۱ به هفت روز کاری در حال حاضر کاهش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند، قاین و خوسف به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی هستند، عنوان کرد: متأسفانه در برخی شهرستان‌های استان تاکنون هیچ اقدامی از سوی کسبه و اصناف صورت نگرفته است که باید مسئولان شهرستانی و اصناف در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبر 728815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.