تشکیل ستاد مبارزه با سن‌ غلات در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به‌منظور پیگیری و پیشرفت مطلوب عملیات مبارزه همگانی با سن غلات در سال زراعی جاری، ستاد مبارزه با سن غلات استان تشکیل شده است.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن‌زدگی گندم انجام شود، اظهار کرد: کاهش بارندگی‌ها و افزایش نسبی میانگین دمای روزانه در پاییز و زمستان سال جاری به زیان گیاه گندم است و شرایط مناسب را برای آفات به‌ویژه آفت سن گندم به عنوان مهم‌ترین آفت گندم و جو در استان فراهم می‌کند.

وی افزود: به منظور پیگیری و پیشرفت مطلوب عملیات مبارزه همگانی با سن غلات در سال زراعی جاری، ستاد مبارزه با سن غلات استان تشکیل شده است، به همین منظور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید با همراهی نیروهای کارآمد و با تجربه و با در نظر گرفتن سطوح اجرایی، بسیج و سازماندهی امکانات در راستای کنترل بهینه و مؤثر آفت اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: لازم است برای آموزش کشاورزان به عنوان هسته‌های اصلی مبارزه و توسعه کمی و کیفی شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی و تقویت شبکه‌های مراقبت دولتی به عنوان ناظر عملیات، قبل از آغاز مبارزه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

عطایی با تاکید بر اهمیت مبارزه به‌موقع در مزارع جو، به‌ویژه مزارع همجوار با گندم در مراحل مبارزه با سن مادر و پوره به‌منظور کاهش جمعیت سن در سال آینده و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مزارع گندم ادامه داد: پیگیری و نظارت بر تهیه، تدارک و کیفیت سموم مورد نیاز برای مبارزه توسط عاملان فروش بخش خصوصی در شهرستان باید در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گیرد.

کد خبر 728803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.