ناوگروه ۸۶ جایگاه ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های دریایی جهان تثبیت کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه گفتمان اقتصاد دریا در اولویت کشورها قرار دارد، گفت: ناوگروه ۸۶ جایگاه ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های دریایی غرب آسیا و جهان اسلام تثبیت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر دریادار شهرام ایرانی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در همایش تبیین دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نقطه عطف اقتدار جمهوری اسلامی ایران انجام موفق مأموریت ناو گروه ۸۶ بود.

وی با اشاره به اینکه گفتمان اقتصاد دریا در اولویت کشورها قرار گرفته است، افزود: ناوگروه ۸۶ جایگاه ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های دریایی غرب آسیا و جهان اسلام تثبیت کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: برخلاف همه تهدیدهایی که انتظار می‌رفت در این مأموریت رخ دهد، ناوگروه نیروی دریایی ارتش به سلامت عازم شد و سلامت‌تر هم به مهین بازگشت.

دریادار ایرانی اضافه کرد: در همان زمان که ناوگروه در سواحل آمریکا، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذاشت، ۹۰ درصد طرف‌های غربی در پیام‌های خود از واژه قایق برای این ناوگروه استفاده می‌کردند. چرا که از نگاه آن‌ها ایران اسلامی چنین توانی نداشته و ندارد، در حالی که امروز آن‌ها فهمیدند نظام مقدس ایران اسلامی این تجهیزات را در اختیار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اقتصاد اقیانوسی موضوعی بسیار مهم برای گفتمان اقتصاد دریا برای همه کشورها است، یادآور شد: اقتصاد اقیانوسی در ۲۰ سال آینده به‌طور قطع تحولات جهانی و آب و هوا، محیط زیست و فناوری را پوشش خواهد داد.

دریادار ایرانی تاکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما نباید از سایر کشورها عقب بمانیم و باید با بهره‌گیری از ظرفیت دریا به بالاترین رشد در این مسیر برسیم که به‌طور قطع با سیاست‌گذاری‌های انجام شده، نگاه به سمت دریا به صورت ویژه‌ای به سمت شکوفایی تغییر یافته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 728779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.