۵۰۰ نقطه برای تبلیغات انتخابات اسفند تعیین شده‌ است

شهردار ارومیه گفت: مدیریت شهری در سال‌جاری در بیش از ۵۰۰ نقطه شهر دیوارهای سفید برای انتخابات مجلس و خبرگان آماده کرده است و این فضاها به کاندیداها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند سال جاری اظهار کرد: در سطوح بین‌المللی چشم همه به یازدهم اسفند است و نقطه مبارکی در کنار سایر دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات و تبلیغات نامزدهای مجلس افزود: هر کاری نظام، دستورالعمل و ضابطه خود را دارد و باید مدنظر قرار گیرد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه از نامزدهای انتخاباتی تشکر می‌کنیم که وارد صحنه شده‌اند، اما مباحثی را باید رعایت کنند، گفت: طی دو سال در حوزه سیما و منظر شهری شاهد هزینه‌های زیادی به واسطه بداخلاقی‌های انتخاباتی در دوره ششم شوراها انجام شده است و باید بدانیم که برطرف کردن این فضاهای بدمنظر هزینه‌های گزاف در پی دارد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: کاندیداها باید بر مبنای دستورالعمل‌های وزارت کشور پیش بروند و از هم‌اکنون خود را قائل به قوانین معرفی کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری در سال جاری در بیش از ۵۰۰ نقطه شهر دیوارهای سفید برای انتخابات مجلس و خبرگان آماده خواهد کرد و این فضاها به کاندیداها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه فضای متعارف، عادلانه و تعریف شده و طبق استانداردهای وزارت کشور را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهیم، یادآور شد: اگر در فضای خارج از فضای تعیین شده شاهد تبلیغات باشیم، کمیته تبلیغات شهری با محوریت فرمانداری ارومیه نسبت به امحای آن اقدام خواهد کرد.

شهردار ارومیه بر ضرورت جلوگیری از بدمنظر کردن شهر در آستانه سال نو ادامه داد: با توجه به در پیش رو بودن نوروز باید این موضوع مدنظر کاندیداها در تبلیغاتشان قرار گیرد و تنها در محل‌های تعیین شده اقدام به نصب تبلیغات شود.

مهدی‌زاده با اشاره به ترافیک شهر ارومیه و همچنین ضرورت توجه نامزدها به این موضوع تصریح کرد: در انتخاب محل ستادهای انتخاباتی مباحث ترافیکی باید در نظر گرفته شود؛ چرا که یکی از معضلات کنونی ارومیه ترافیک است و اگر ستادی در نقطه‌ای بدون برنامه‌ریزی محلی انتخاب شود، برای مردم مشکل ایجاد می‌شود، از این‌رو باید به الزامات ترافیکی عمل کنند تا مشکلات مضاعف ایجاد نشود.

وی ادامه داد: فضا و بستر لازم برای تبلیغات و در راستای تبلیغات مساوی و عادلانه برای تمام نامزدهای انتخاباتی را فراهم خواهیم کرد و انتظار داریم در محل‌های تعیین شده به تبلیغ خود بپردازند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه مدیریت ترافیک دغدغه مدیریت شهری است و با اشاره به پروژه زیرگذر شورا-شهیدبهشتی اظهار کرد: به علت وجود بیمارستان در این مسیر نتوانستیم ترافیک این حوزه را به‌طور کامل مسدود کنیم و این موضوع موجب تأخیر چندماهه در اجرای پروژه می‌شود.

وی با بیان تأخیر در اجرای پروژه و در توضیح علل آن گفت: مدتی عقب‌افتادگی در قبل جابه‌جایی تأسیسات شهری داشتیم، اما در شش ماه کاری زیرگذر شورا-شهید بهشتی را به پایان می‌رسانیم و در فروردین سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: در خصوص مباحث ترافیکی موضوعات فرهنگی حرف اول را می‌زند و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده رضایتمندی نسبی در این حوزه را به‌دست آوریم.

مهدی‌زاده با اشاره به عوارض نوسازی و ضرورت تسویه آن به صورت سالانه اظهار کرد: در قانون درآمدهای پایدار جرایمی برای پرداخت نکردن فیش‌های عوارض نوسازی در نظر گرفته شده است که باید به‌موقع پرداخت شوند، چرا که در غیر این صورت ماهانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد به مبلغ افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: تخفیف‌ها شامل عوارض نوسازی نمی‌شود، چرا که موضوعی حاکمیتی است و در اختیار شورای اسلامی شهر نیست و تنها ۱۰ درصد تخفیف خوش‌حسابی برای این حوزه داریم.

مهدی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت‌ها طی سال آینده یادآور شد: در بحث پرونده‌های ماده ۱۰۰ و پرونده‌های ساختمانی، شهروندان پیش از پایان سال جاری نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های خود اقدام کنند، چرا شاهد افزایش دو تا سه برابری تعرفه‌ها در سال آینده خواهیم بود.

کد خبر 728774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.