بی‌برنامگی در هفته شانزدهم لیگ برتر مشهود بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگر رقابت‌های لیگ‌برتر در هفته شانزدهم را بررسی کنید، متوجه می‌شوید هیچ برنامه‌ای پشت سبک بازی تیم‌ها وجود ندارد و آن‌ها تنها بر اساس اتفاق و اشتباهات، دروازه رقبای خود را باز کرده‌اند.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار کرد: از نظر من پس از تعطیلات، آغاز لیگ برای تیم‌ها دشوار بود، چراکه از مسابقات رسمی دور بوده‌اند و این موضوع کار را برای آن‌ها دشوار کرد. در مجموع آغاز دوباره لیگ برتر کیفیت بدی نداشت، اما برخی مشکلات به چشم می‌خورد.

وی افزود: پرسپولیس با بی‌دقتی و بی‌احتیاطی برخی از بازیکنان خود همچون بیرانوند در مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد و با این نتیجه شرایط برای قرمزپوشان کمی دشوار خواهد شد. چراکه در سوی مقابل استقلال برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی رسید و اختلاف خود را با شاگردان اوسمار در جدول رقابت‌های لیگ‌برتر افزایش داد. هر تیمی که بتواند پس از تعطیلات طولانی‌مدت کار خود را در مسابقات با پیروزی آغاز کند، شرایط مطلوب‌تری نسبت به سایر تیم‌ها خواهد داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اشتباهات داوری در این هفته تصریح کرد: قرمزپوشان وضعیت مناسبی نداشتند و هرچند که بازی مطلوبی از خود ارائه دادند، اما اشتباه بیرانوند سبب شد این تیم امتیاز از دست بدهد. از نظر من اعلام پنالتی به سود شاگردان ویرا می‌توانست به آن‌ها کمک بسیاری کند، اما در هر صورت اشتباهات داوری وجود دارد. اشتباهات داوری غیرقابل جبران است و بی‌شک با VAR وضعیت قضاوت در لیگ‌برتر بهتر از گذشته خواهد شد. چراکه تیم‌ها کمتر آسیب می‌بینند. امیدوارم در هفته‌های آینده دیدارهای لیگ برتر روند بهتری داشته باشد و شاهد تقابل‌های جذابی از سوی تیم‌ها باشیم.

وی پیرامون استعفای ربیعی از هدایت ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: استعفای محمد ربیعی در ذوب‌آهن بسیار تأثیرگذار خواهد بود. امیدوارم هر مربی که در تیمی مشغول به کار می‌شود با ثبات به کار خود ادامه دهد و با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز سایر باشگاه‌ها تیم خود را رها نکند. در فوتبال مربیان دیگری نیز حضور دارند که می‌توانند به تیم‌ها کمک کنند، اما متأسفانه برخی از مدیران گمان می‌کنند در لیگ‌برتر تنها همین تعداد مربی وجود دارد و به گزینه‌های دیگر نگاه نمی‌کنند. بی‌شک این موضوع برای لیگ برتر مطلوب نیست.

درخشان ادامه داد: به ثمر رسیدن ۶ گل در هفت دیدار آمار مطلوبی نیست. تیم‌های لیگ‌برتری نه سبک دفاعی از خود به نمایش می‌گذارند و نه با تفکری هجومی وارد زمین می‌شوند. در واقع بدون شکل خاصی آماده رویارویی با حریف خود هستند و با چرخش توپ در میانه زمین سعی دارند از طریق اتفاقات فوتبالی به گل دست پیدا کنند. اگر رقابت‌های لیگ‌برتر در هفته شانزدهم را بررسی کنید، متوجه می‌شوید هیچ برنامه‌ای پشت سبک بازی تیم‌ها وجود ندارد و آن‌ها صرفاً بر اساس اتفاق و اشتباهات دروازه رقبای خود را باز کرده‌اند. نمونه بارز این موضوع جدال پرسپولیس و آلومینیوم اراک است.

به گزارش ایمنا، هفته شانزدهم لیگ برتر پس از تعطیلی طولانی‌مدت به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا از چهارشنبه _بیست‌وپنجم بهمن_ آغاز شد و جمعه با تقابل استقلال و صنعت نفت آبادان به پایان رسید. در این هفته شاهد اتفاقات گوناگونی همچون استعفای محمد ربیعی از ذوب‌آهن، اولین شکست اوسمار ویرا با پرسپولیس و ارائه بازی‌های کم‌موقعیت از سوی تیم‌های لیگ برتری بودیم که سبب شد تأثیر وقفه طولانی‌مدت مسابقات به وضوح احساس شود.

کد خبر 728746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.