ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشورهای آسیایی

استاندار یزد، انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ را دستاوردی ارزشمند برای استان یزد دانست و گفت: این اتفاق گامی مهم و راهبردی در جهت ارتقا ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا (ACD) با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی از مسؤولین استانی و کشوری و در راستای افزایش تعاملات استان یزد با این کشورها در عرصه گردشگری بین‌المللی در تهران برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این نشست، انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ را دستاوردی ارزشمند برای استان یزد دانست و گفت: این اتفاق گامی مهم و راهبردی در جهت ارتقا ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور، به‌ویژه سه ضلع مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ قاره کهن آسیا، برگرفته از ارزش‌های والا، خردورزی و همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها از نژادهای گوناگون و پیروان ادیان مختلف است، تصریح کرد: این غنای فرهنگی می‌تواند به‌عنوان بستر تماس‌های فرهنگی، گفتمان سازنده‌ای را میان فرهنگ‌های مختلف پایه‌گذاری کند.

استاندار یزد ادامه داد: در این راستا، مجمع گفتگوی همکاری آسیا به عنوان یک نهاد با رویکرد فرهنگی از جایگاه و ظرفیت‌های مناسبی در تعمیق و تقویت دوستی و ایجاد همبستگی بین ملت‌ها و پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف برخوردار است.

فاطمی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شهر یزد در حوزه گردشگری به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو، گفت: این ظرفیت‌های کم نظیر می‌تواند به‌عنوان زمینه‌ای مناسب و مؤثر برای تحقق این هدف والا و ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مصمم هستیم در این دوره یک‌ساله، حداکثر تلاش و اهتمام خود را به کار بسته و نقش خود را به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا به خوبی ایفا کنیم.

استاندار یزد افزود: باعث افتخار خواهد بود که در شهر گنبدها و مناره‌های سر به آسمان ساییده و بادگیرهای همیشه برافراشته، شهر انسان‌های خداجو که به حسینیه ایران شهره شده است، شهر قنوت و قنات و قناعت، میزبان شما باشیم.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: مسجد جامع، حسینیه تاریخی امیرچقماق، باغ دولت آّباد و قنات زارچ شما را به تماشای تاریخ زنده فرا می‌خواند.

کد خبر 728726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.