«رویش باورها» تا اطلاع ثانوی تعطیل است!

در شرایطی که محمد ربیعی، سرمربی ذوب‌آهن در ابتدای فصل خبر از رویش باروهای جدید در تیم ذوب‌آهن داده بود، داستان خداحافظی و جدایی غیرمنتظره وی از ذوب‌آهن می‌تواند اثرات منفی زیادی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست در دقایقی که فوتبال اصفهان و البته ایران آماده جدال بزرگ سپاهان و الهلال می‌شد ۶۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر در استادیوم فولادشهر اتفاقاتی عجیب موجب شد تا شایعات مختلفی در مورد آینده نیمکت ذوب‌آهن منتشر شود. شکست خانگی در مقابل تیمی مثل ملوان که در هفته اول لیگ در انزلی به ذوب‌آهن باخته بود خودش به اندازه کافی برای فوتبال اصفهان تلخ بود تا اینکه خبر رسید محمد ربیعی در رختکن تیمش از بازیکنان خداحافظی کرده و این یعنی سرمربی جوان گاندوها ممکن است تصمیم دیگری در مسیر زندگی کاری و حرفه‌ای خود اتخاذ کند.

ربیعی ابتدای فصل در شرایطی به اصفهان آمد که در همان زمان گفته می‌شد گزینه سرمربی‌گری چند تیم لیگ برتری و حتی استقلال است، اما مذاکرات مستقیم ربیعی با مدیریت کارخانه ذوب‌آهن پای او را به اصفهان باز کرد و ربیعی تقریباً ۲۰ روز زودتر از نیما نکیسا قرارداد خودش را با ذوب‌آهن امضا کرد تا امیدواری زیادی نسبت به عملکرد خوب یکی از دو نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر ایجاد شود. استفاده از کلیدواژه «رویش باورها» در مراسم معارفه ربیعی موضوعی بود که در طول این فصل مورد استقبال قرار گرفت و ذوب‌آهن با وجود همه مشکلاتی داشت نیم‌فصل موفقی را پشت سر گذاشت و با قرار گرفتن بر پله پنجم جدول لیگ به نوعی سنت‌شکنی کرد.

با وجود این عملکرد در طول دور رفت لیگ تقریباً همه رسانه‌ها از رابطه نه‌چندان گرم ربیعی و مدیریت باشگاه ذوب‌آهن مطلع بودند و به نظر می‌رسید که رفاقت نداشتن آن‌ها آتش زیر خاکستری بود که بعد از گذشت چند ماه امروز حرارت خودش را نشان داده است. از همان روزی که خبر رسید حضور نکیسا و دوستانش در یکی از جلسات تمرینی ذوب‌آهن با استقبال نشدن ربیعی روبه‌رو شده تا زمان‌هایی که ربیعی در مصاحبه‌های مطبوعاتی قبل و بعد از بازی غیرمستقیم از شرایط موجود گلایه می‌کرد کاملاً می‌شد حدس زد که این دو خط موازی هیچ‌گاه به یکدیگر نخواهند رسید و اگر هم ماجرا خیلی کش‌دار نشد شاید مصلحت‌اندیشی دو طرف به خاطر آرامش ذوب‌آهن بود.

حالا ربیعی خداحافظی خودش را رسمی کرده و گفته می‌شود که حق فسخ وی مبلغی در حدود نصف قراردادش با ذوب‌آهن است که ظاهراً خود ربیعی مشکلی برای پرداخت آن ندارد تا قرارداد دو ساله خودش را که ابتدای فصل توسط نکیسا تمدید شده بود را با ذوب‌آهن فسخ کند.

هم ما و احتمالاً خود ربیعی هم به خوبی می‌دانیم که حضور در فولاد خوزستان داشته‌ای زیادتر از ذوب‌آهن برای ربیعی نخواهد داشت. آن‌ها نه از لحاظ بازیکن تیم قدرتمندتری نسبت به ذوب‌آهن هستند و نه انتظارات هوادارانشان از اصفهانی‌ها کمتر است و تاریخ هم نشان داده که کار کردن در فولاد خوزستان خیلی سخت از ذوب‌آهنی است که در آرامش کار خودش را دنبال می‌کند و به در حالت طبیعی این جدایی می‌تواند دلایل پشت پرده دیگری داشته باشد.

بخشی از هواداران ذوب‌آهن در این چند روز تلاش کرده‌اند به خودشان تفهیم کنند که این خداحافظی شفاهی به نوعی مانور قدرتی از جانب سرمربی ذوب‌آهن است تا تکلیف خودش را با مشکلات مشخص کند و عده‌ای دیگر معتقدند که ربیعی دیگر روی نیمکت ذوب‌آهن نخواهد نشست ولی باید منتظر واکنش رسمی مدیریت کارخانه ذوب‌آهن، هیئت مدیره باشگاه و نیما نکیسا در برابر خداحافظی ربیعی باشیم، اما هرچه که باشد با این همه اتفاق ضدونقیض دیگر خبری از رویش باورها در ذوب‌آهن نخواهد بود و بهتر است این نهال تازه متولد شده را دوباره در زیر خاک دفن کرد تا شاید روزی روزگاری رفاقت‌ها بتواند دوباره این نهال خفته را بیدار کند.

کد خبر 728694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.