شلیک مهدی‌پور برای تثبیت صدرنشینی کافی بود

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صنعت نفت آبادان امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان جواد نکونام پیروز این دیدار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر کشور، امروز _جمعه بیست‌وهفتم بهمن_ از ساعت ۱۷:۱۵ تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان آبی‌پوشان پایتخت با یک گل سه امتیاز این دیدار را کسب کرد.

لیگ برتر فوتبال ایران

دیدار تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: بدون حضور تماشاگر

گل‌:

مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۴۷) برای استقلال

شرح گل‌:

(۰-۱ ؛ دقیقه ۴۶ برای استقلال) مهدی مهدی‌پور با یک شوت قدرتی و سریع از بیرون محوطه جریمه به صورت مستقیم توانست دروازه سنگربان صنعت نفت آبادان را باز کند.

اخطار:

آرمین سهرابیان (دقیقه ۲۰)، آرش رضاوند (دقیقه ۳۹)، صالح حردانی (دقیقه ۶۰)، رافائل سیلوا (دقیقه ۷۴)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۷۵)، جواد نکونام (دقیقه ۸۶) از استقلال

رحیم آلبوغبیش (دقیقه ۷۶) از صنعت نفت

اخراج:

استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند (۴۶- امید حامدی فر)، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (۸۴- جعفر سلمانی)، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور (۴+۹۰- میلاد فخرالدینی)، آرش رضاوند، گوستاو بلانکو، آرمان رمضانی (۷۰- مهرداد محمدی)

سرمربی: جواد نکونام

صنعت نفت آبادان: پیام پارسا، عرفان قهرمانی، حسین شنانی (۶۴- علی یوسف هاشم)، طالب ریکانی، رضا امانی نژاد (۷۰- رحیم آلبوغبیش)، یوسف کی شمس (۸۷- فرزین معامله گری)، میثم تهی دست، فیاض میردورقی، فرشاد محمدی مهر (۸۷- سیدفاخر تهامی)، محمدصادق بارانی، امیرمحمد پناهی (۸۷- ساسان حسینی)

سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده

داور: حسن اکرمی

دقایق حساس:

دقیقه ۴- تیم استقلال به یک ضربه خطا دست یافت، اما ارسال مهدی‌پور و ضربه سر مرادمند با اختلاف کم از بالای دروازه خارج شد.

دقیقه ۶- صنعت نفت در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۱۴- ضربه محکم طالب ریکانی با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال خارج شد.

دقیقه ۲۴- کرنر استقلال روی دروازه ارسال شد بغل پای سهرابیان توسط دفاع صنعت نفت از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۲۶- فرار صالح حردانی به سوی دروازه صنعت نفت با خطا متوقف شد. ضربه ایستگاهی که در پی این خطا زده شد نتیجه‌ای در بر نداشت.

شلیک مهدی‌پور برای تثبیت صدرنشینی کافی بود

دقیقه ۲۹- کرنر استقلال توسط مهدی‌پور روی دروازه ارسال شد که توسط بازیکنان صنعت نفت دور شد.

دقیقه ۳۲- خطای بازیکن صنعت نفت روی حردانی پشت محوطه جریمه صنعت نفت موجب شد تا استقلال به ضربه ایستگاهی برسد، اما نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه ۴۴- ضربه سر ابوالفضل جلالی خوب نبود و به‌راحتی در دستان پیام پارسا سنگربان صنعت نفت آبادان قرار گرفت.

دقیقه ۴+۴۵ - پاس زیبای بلانکو به روزبه چشمی موقعیت گلزنی برای استقلال ایجاد کرد ولی تعلل چشمی باعث شد تا دفاع صنعت نفت به وی برسد و نتواند توپ را وارد دروازه کند.

دقیقه ۵۲- شوت بازیکن صنعت نفت با اختلاف زیاد از بالای دروازه حسینی به اوت رفت.

دقیقه ۶۰- طالب ریکانی ضربه ایستگاهی توپ را روی دروازه استقلال فرستاد، توپ با برخور با انگشتان حسینی خارج شد.

دقیقه ۶۵- ضربه سر بلانکو از بین دو مدافع صنعت نفت با اختلاف کم از کنار دروازه تیم آبادانی به خارج رفت.

دقیقه ۶۹- ضربه پشت پای بلانکو به راحتی در دستان سنگربان صنعت نفت قرار گرفت.

دقیقه ۷۰- پاس جلالی به بلانکو رسید ولی شوت بلانکو با فاصله کم از بالای دروازه صنعت نفت خارج شد.

دقیقه ۷۸- فرار صالح حردانی از کناره زمین به سمت دروازه میهمان، موقعیتی خوب را برای استقلال ایجاد کرد اما وی توپ را بی هدف به بیرون زد.

دقیقه ۸۶- مهرداد محمدی در یک فرار زیبا با دروازه‌بان صنعت نفت تک به تک شد، اما با رسیدن مدافع آبادانی‌ها و واکنش به موقع پیام پارسا توپ محمدی وارد دروازه نشد.

دقیقه ۹۰+ - حمله بازیکنان استقلال توپ را به محوطه جریمه آبادانی‌ها رساند، اما توپ مستقیماً در دستان سنگربان صنعت نفت قرار گرفت.

شرح بازی:

این دیدار با حمله رو به جلوی استقلال آغاز شد، اما دفاع صنعت نفت آزادان مانع از عبور توپ و نزدیکی به دروازه شد. در ادامه شاگردان نکونام با بازی مالکانه‌ای که داشتند کاملاً بر توپ و بازی مسلط بودند و همین موضوع باعث شده بود تا شاگردان بختیاری‌زاده به دنبال ضد حملات برای خلق موقعیت روی سنگر آبی‌پوشان باشند. بیشتر بازی در زمین صنعت نفت و میانه‌های مستطیل سبز دنبال شد و توپ خطرناکی به دروازه حسینی نرسید در مقابل استقلال چندین موقعیت گلزنی داشت، اما نتوانست هیچکدام را به ثمر برساند تا با برتری به سراغ نیمه دوم برود.

در آخرین تهدید استقلال روی دروازه سبز و زردپوشان برزیل ایران، چشمی نتوانست دروازه خالی را باز کند تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.
در نیمه نخست دو تیم در دفاع از دروازه عمل کرد خوبی داشتند، اما در حمله ضعیف بودند تا چشم امیدشان به خلق موقعیت در ۴۵ دقیقه دوم باشد.

در نیمه دوم این دیدار دو تیم با قدرت برای گلزنی وارد زمین شدند و سرمربیان برای رسیدن به وضعیت بهتر تغییراتی در چینش تیم و بازیکنان ایجاد کردند.
استقلال موقعیت‌های بیشتر و خطرناک‌تری در نیمه به وجود آورد، اما موقعیت‌ها به خوبی تمام نشدند تا این تیم به گل برسد.

در سمت مقابل تیم صنعت نفت نیز موقعیت‌هایی داشت. صنعت نفت در ابتدای نیمه بیشتر در فاز دفاعی بود، اما پس از دریافت گل در فاز هجومی قرار گرفت و برای رسیدن به گل تساوی موقعیت‌های خوبی خلق کرد، اما دفاع استقلال و حسینی اجازه عبور توپ از خط دروازه را ندادند تا استقلال با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد و همچنان صدرنشین جدول باقی بماند.

نکات ویژه:

  • این دیدار به دلیل محرومیت استقلال، بدون تماشاگر برگزار شد.
  • مارشاریپوف و میلاد فخر الدینی برای اولین بار در لیست ۱۸ نفره استقلال قرار گرفته بودند.
  • بازیکنان استقلال پیش از شروع بازی با لباسی منقوش به عکس یامگا که به دلیل مصدومیت فصل را از دست داده، وارد زمین شدند.
کد خبر 728692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 3189861498 IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    داوری یک طرفه است