امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار مولفه‌ مهم در انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به تأیید صلاحیت تعداد زیادی از نامزدهای انتخاباتی، گفت: امنیت، سلامت، رقابت، و مشارکت چهار مؤلفه اصلی در انتخابات هستند که در انتخابات تأثیرگذارند و باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عبدالله افرازه شهاوند امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم بهمن_ در نشست منطقه‌ای هیئت‌های اجرایی، فرمانداران و نمایندگان فرماندار، بخشدار، شعب اخذ رأی انتخابات حوزه‌های انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه کارون، شادگان در تالار امام رضا (ع) شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز، اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور و به تعبیر مقام معظم رهبری مهمترین مسئله کشور است و چه در داخل کشور و چه در حوزه سیاسی کشور موضوعی مهم‌تر از انتخابات وجود ندارد.

وی افزود: ضرورت دارد به همان میزان که این رویداد مهم است ما نیز تمهیدات لازم برای انتخاباتی باشکوه و با مشارکت بالا بیاندیشیم و در همه حوزه‌های انتخابات تمهیدات و اقدامات همه‌جانبه داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به تأیید صلاحیت تعداد زیادی از نامزدهای انتخاباتی ادامه داد: امنیت، سلامت، رقابت، و مشارکت چهار مؤلفه اصلی در انتخابات هستند که در انتخابات تأثیرگذارند و باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

افرازه شهاوند با بیان اینکه حساسیت و رقابت در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بالا است، توضیح داد: حدود یک سوم آرای استان در این حوزه انتخابیه است، لذا نگاه رسانه‌ها و مردم متوجه این حوزه انتخابیه مرکز استان است، ویژگی بعدی در حوزه انتخابیه اهواز این است که تجمیع آرا در اهواز است و حساسیت را بالا می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری انتخابات همه پایبند به قانون باشیم، گفت: آخرت خودمان را به خاطر دنیای دیگران نفروشیم، نامزدی که از حوزه انتخابیه انتخاب می‌شود نماینده ۸۵ میلیون نفر است و تنها نماینده حوزه انتخابیه نیست، اگر ناشی از عملکرد بد ما اتفاقی رخ دهد که نماینده‌ای که شایسته بود به مجلس راه پیدا نکرد و فردی که لیاقت نداشت و ضعیف بود به مجلس رفت، هر تصمیمی که گرفت و هر مصوبه‌ای که رأی دهد من و شما در آن دخیل هستیم، لذا در سرنوشت حال و آینده تأثیرگذار است.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان ضمن تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت: همه مراقب باشیم تا سلامت برگزاری انتخابات دچار خدشه نشود و تنش به بیرون از شعبه کشیده نشود تا از سو استفاده دیگران جلوگیری شود، قانون انتخابات مشخص است و بر اساس قانون وظیفه خودمان را انجام دهیم. تا شائبه ایجاد نشود.

افرازه شهاوند خاطرنشان کرد: در شعب اخذ رأی از ایجاد تنش و حواشی جلوگیری کنیم و با دیگر اعضای شعب همکاری داشته باشیم، نیروهای امنیت شعب نیز همکاری لازم را با دیگر عوامل برگزاری انتخابات داشته باشند و با رعایت اصل بی‌طرفی انتخابات را برگزار و جانبداری نکنیم، رأی حق‌الناس است و در برگزاری انتخابات باید مر قانون رعایت شود.

وی آموزش و توانمندی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه برخی از قوانین انتخابات تغییراتی داشته است، آموزش‌ها را مرور کنیم و قوانین را یادآوری و کلیپ‌های آموزشی را منتشر کنید تا عوامل آگاهی کامل از برگزاری انتخابات داشته باشند، برای مشارکت بالا در انتخابات فعالیت داشته باشیم و تبلیغ کنیم تا انتخابات پرشور با مشارکت بالا داشته باشیم.

کد خبر 728587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.