نیاز ۱۷۰ میلیون مترمکعبی اصفهان به آب/ افزایش ۴۳ درصدی بودجه شهرداری آستارا در ۱۴۰۳

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «اصفهان به بیش از ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد»، «خسارت به آب‌های زیرزمینی با نفوذ شیرابه‌های سایت دفن زباله شهرداری ارومیه»، «بودجه شهرداری زنجان در سال جاری تحقق پیدا نکرد»، «بودجه پیشنهادی شهرداری آستارا تقدیم شورای شهر شد» «مناسب‌سازی طرح‌های ساحلی در گرو همکاری آب منطقه‌ای است» و «تعریف پروژه‌های عمرانی باید با تأمین منابع مالی باشد» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

اصفهان به بیش از ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت تأمین آب زاینده‌رود و حقابه مردم شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از مسائلی که ذهن مدیران استان و وزارت نیرو را درگیر کرده است، مسئله تونل سوم کوهرنگ است.

وی با اشاره به تونل ۲۴ کیلومتری که برای انتقال آب زاینده‌رود به استان یزد حفر شده بود، افزود: حفر این تونل ۲۴ سال گذشته طول کشیده و حدود ۲۲ سال است که ۷۰ تا ۹۰ میلیون متر مکعب آب به‌صورت سالانه از استان (بدون تأمین هیچ نوع ورودی) خارج می‌شود؛ یعنی مصارف بر منابع ترجیح داده شده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در یک شرایط کامل برای انتقال آب، حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است، گفت: استان اصفهان به بیش از ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد تا بتواند رودخانه و محیط زیست خود را حفظ کند.

خسارت به آب‌های زیرزمینی با نفوذ شیرابه‌های سایت دفن زباله شهرداری ارومیه

مرتضی منافی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: از مدیریت معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه گلایه‌مند هستیم و به‌صراحت اعلام می‌کنم، در فعالیت‌های خدمات شهری و مدیریت پسماند و برگزاری جلسات سازمانی هیچ‌یک از اعضای کمیسیون خدمات شهری به جلسات دعوت نمی‌شوند.

وی افزود: امروز اجرا نکردن طرح جامع پسماند شهری نه تنها برای مدیریت شهری، بلکه برای شهر ارومیه مضر و نامطلوب است و خواهد بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در سایت دفن زباله نازلو شهرداری اقداماتی در خصوص جمع‌آوری شیرآبه‌های زباله انجام شده است، اما می‌توان گفت که با نفوذ شیرآبه‌ها به زمین و در طولانی‌مدت شاهد بروز خسارت به آب‌های زیرزمینی و ایجاد مشکل برای ساکنان اطراف این سایت خواهیم شد.

بودجه شهرداری زنجان در سال جاری تحقق پیدا نکرد

مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: یکی از مشکلاتی که در سال‌جاری شهرداری با آن مواجه است، تحقق پیدا نکردن بودجه پیش‌بینی شده است که این موضوع به‌طور قطع در بودجه سال آینده نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تحقق پیدا نکردن بودجه مصوب شهرداری زنجان به‌ویژه در بخش دریافتی‌های ارزش‌افزوده افزود: تحقق پیدا نکردن بودجه در این بخش به احتمال زیاد منجر به تحقق پیدا کردن بودجه دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری زنجان در سال جاری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تحقق پیدا نکردن بودجه شهرداری زنجان در سال جاری گفت: با این شرایط امیدواریم بتوانیم وعده‌هایی را که به مردم در رابطه با اجرای پروژه‌هایی مانند محور شهیدان کریمی و بوستان شهر در موعد مقرر داده‌ایم، عملیاتی کنیم.

بودجه پیشنهادی شهرداری آستارا تقدیم شورای شهر شد

محمدرضا صفرخواه رئیس شورای اسلامی شهر آستارا اظهار کرد: لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری آستارا با رقم ۲۸۸ میلیارد تومان تقدیم شورای اسلامی شهر شد که نسبت به بودجه سال جاری حدود ۴۳ درصد افزایش دارد.

وی افزود: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری آستارا بر اساس پیش‌بینی منابع درآمدی، هزینه‌ها و تحقق بودجه به شورای اسلامی شهر تقدیم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری با رقم ۲۸۸ میلیارد تومان تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

مناسب‌سازی طرح‌های ساحلی در گرو همکاری آب منطقه‌ای است

شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی شهر انزلی اظهار کرد: دبیر کمیته مناسب‌سازی معابر شهری سازمان بهزیستی و شهرداری یکی از اعضای این کمیته است و در این راستا ماهانه جلساتی به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای مناسب‌سازی معابری شهر تاکنون به ۸۰ درصد از تعهدات خود عمل کرده است، افزود: طی سال‌های اخیر بسیاری از پیاده‌روها با موزائیک زردرنگ خط عابر پیاده نابینایان، رمپ دسترسی و محل پارک خودرو مقابل مراکز مهم و پارک‌ها برای تسهیل تردد جانبازان و معلولان توسط شهرداری و با نظارت بهزیستی مناسب‌سازی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی گفت: یک سری محدودیت‌ها توسط آب منطقه‌ای در طرح‌های ساحلی ایجاد شده است که شهرداری نمی‌تواند ورودی سواحل دریا را برای تردد جانبازان و معلولان با ویلچر مناسب‌سازی کند؛ بنابراین از آب منطقه‌ای انتظار داریم با رفع محدودیت‌ها برای اجرای طرح با شهرداری همکاری کند.

تعریف پروژه‌های عمرانی باید با تأمین منابع مالی باشد

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پروژه‌های عمرانی ارائه شده به شورای اسلامی شهر برای ۱۴۰۳ اظهار کرد: مسئله اصلی ما، فارغ از تلاش شبانه‌روزی شهرداری در بخش‌های مختلف، تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌هاست و در تعریف پروژه، مشکلی نداریم.

وی افزود: در حوزه پروژه‌های عمرانی، یکی از تأکیدات اصلی شورای اسلامی شهر به شهرداری، تکمیل حفاری خطوط مترو تا پایان این دوره از مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پروژه‌های عمرانی راهبردی بدون توجه به مسیرهای تأمین منابع مالی نباید تعریف شود، در غیر این صورت، شهر و مدیریت شهری دچار مشکلات اساسی می‌شود.

کد خبر 728585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.