بهره‌برداری از سایت‌های نسل پنجم اینترنت در مازندران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز سایت‌های نسل پنجم دو اپراتوره شامل چند ده سایت به همراه اتصال تعدادی از روستاها و شبکه فیبرنوری کسب و کارهای شهرهای مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عیسی زارع‌پور شامگاه _پنجشنبه، بیست‌وهفتم بهمن_ در پایان شورای اداری استان مازندران در ساری، اظهار کرد: با بهره‌برداری این زیرساخت دسترسی مردم شهرستان سرعت اینترنت چند برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز هشت شهر مازندران از اینترنت با سرعت و با کیفیت بهره‌مند شدند، افزود: پنج اپراتور فیبر نوری مازندران اختصاص داده شد و بزودی هر یک از این شهرها این طرح ارتباطات ثابت به نوبت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ارتباطات همراه در روستاها و شهرهای این استان به دنبال راه‌اندازی سرویس و سایت‌های جدید هستیم.

زارع پور با اعلام اینکه تاکنون ۱۳۰ روستا سایت جدید راه‌اندازی شده است و ۹۸ درصد روستاها متصل به این سرویس‌ها شدند، یادآور شد: مابقی روستاها نیز تا دو ماه آینده به این سایت‌ها متصل می‌شوند تا مردم از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به انتخابات الکترونیکی خاطرنشان کرد: یکی از نیازمندی‌های انتخابات در روز برگزاری انتخابات در شعبه رأی‌گیری است که تمام شعبات رأی‌گیری را با وزارت کشور ارزیابی شده و تمام نیازمندی‌ها برگزاری انتخابات تأمین شده است تا مشکل خاصی نخواهد داشت.

کد خبر 728568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.