لزوم ایجاد محدودیت باید برای اتباع غیرمجاز

استاندار مرکزی از ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرایرانی در عرصه های مختلف این استان خبر داد و گفت: باید برای اتباع غیرمجاز محدودیت ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم بهمن_ در نشست قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز مشترک استان مرکزی اظهار کرد: بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، توسط کارفرمایان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و معادن ممنوع است و دستگاه قضائی استان مرکزی اشد مجازات، بدون رعایت تخفیف لحاظ کند.

وی افزود: ادارات کل صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی برای این مهم تدابیر لازم را بیندیشند و اقدامات لازم را به کار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نگهداری از اتباع خارجی غیرمجاز به علت کمبود امکانات و اعتبارات هزینه‌بر و مشکل‌ساز است، تصریح کرد: برای عدم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، نصب بنر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اتباع خارجی غیرمجاز انواع خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند و از یارانه و زیرساخت‌ها بهره‌مند می‌شوند، بنابراین باید برای این مهم تدابیر ویژه اندیشیده شود.

ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز مطالبه مردم است

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز و بیگانه مطالبه مردم است.

وی با بیان اینکه امکان دارد اتباع خارجی غیرمجاز امنیت را دستخوش قرار دهند، افزود: طرح ساماندهی اتباع خارجی نیاز به بازنگری دارد، نیروی انتظامی برای انجام این مهم آماده اقدام و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: وظیفه ما تأمین منابع برای هم‌افزایی است تا ساماندهی این مهم به بهترین نحو صورت گیرد.

وی ادامه داد: وجود اتباع خارجی مجاز در شهرستان دلیجان از میانگین مورد نظر بیشتر است.

نظری با بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز، تهدید جدی برای امنیت روانی مردم هستند، خاطرنشان کرد: وجود اتباع خارجی غیرقانونی، از نظر امنیتی مانند بمب محسوب می‌شوند، بنابراین برنامه اول در طرح ساماندهی، طرد اتباع خارجی غیرمجاز و سپس ساماندهی اتباع خارجی است تا رضایت عمومی در این زمینه فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: با وجود اتباع خارجی و بیگانه در برخی شهرهای استان ترکیب جمعیتی بهم ریخته است و باید برنامه‌ریزی مدون در این زمینه انجام شود.

شش هزار اتباع خارجی در استان مرکزی جمع‌آوری است

سردار هادی رفیعی‌کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز اظهار کرد: شش هزار اتباع خارجی در این استان جمع‌آوری است و این استان، تاوان سایر استان‌ها را متحمل شده است.

وی با بیان اینکه اتباع مجاز نیاز به ساماندهی دارند افزود: باید برای این مهم اقدام صورت گیرد همچنین نیاز است اقدامات مناسبی در مهمان شهر ساوه انجام شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در واحدهای صنعتی استان از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده می‌شود؛ فرماندهی انتظامی آمادگی دارد که با شناسایی این افراد با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعامل داشته باشد و عزم ما بر این است تا در استان هیچ اتباع خارجی غیرمجاز وجود نداشته باشد.

شناسایی بیش از ۹ هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز

احمدرضا آدینه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی هم از شناسایی ۹ هزار و ۹۵۷ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در ۱۱ ماه گذشته در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۱۹ نفر از کشور ترخیص شدند افزود: استان مرکزی در اجرای طرح جمع‌آوری اتباع بیگانه معین استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان و لرستان است.

وی افزود: برنامه زمانی اخراج اتباع غیرمجاز به صورت جدی تهیه شده و در حال اجرا است.

کد خبر 728564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.