ستارگان جهانی تفاوت‌ها را رقم زدند

تیم‌​های سپاهان ایران و الهلال عربستان در یکی از حساس​ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان الهلال پیروز این دیدار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم بهمن_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های سپاهان و الهلال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان الهلال عربستان با نتیجه سه بر یک پیروز این دیدار شد.

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۷۵ هزار نفر

گل‌ها:

رامین رضاییان (دقیقه ۳۷) برای سپاهان

مالکوم (دقیقه ۵۷)، الکساندر میتروویچ (دقیقه ۴+۹۰)، عبدالله الحمدان (دقیقه ۷+۹۰) برای الهلال

اخطار:

محمد کریمی (دقیقه ۲۹)، رامین رضاییان (دقیقه ۷۷) از سپاهان

مالکوم (دقیقه ۷۷) از الهلال

اخراج:

محمد دانشگر (دقیقه ۷۶) از سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، محمد قربانی، رضا شکاری (۶۱- علی اصغر اعرابی)، فرشاد احمدزاده (۷۱- رضا اسدی )(۸۰- امید نورافکن) و شهریار مغانلو (۷۱- عیسی عباس)

سرمربی: ژوزه مورایس

الهلال: یاسین بونو، علی البلیهی، حسان تمبکتی، سعود عبدالحمید، یاسر الشهرانی (۷۱- محمد البوریک)، محمد کنو (۷۱- عبدالله الحمدان)، روبن نوس، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم، سالم الدوسری و الکساندر میتروویچ

سرمربی: ژرژ ژسوس

داور: احمد العلی (کویت)

شرح بازی:

یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی بین تیم‌های مطرح ایران و عربستان برگزار می‌شد که قبل از هر چیز پیش از شروع بازی جو فوق‌العاده ورزشگاه نقش جهان با حضور حدود ۷۵ هزار تماشاگر جذابیت ویژه‌ای به این بازی بخشیده بود. بازی اما با مالکیت مطلق الهلال آغاز شد و شاگردان ژسوس کاملاً بر توپ و میدان مسلط بودند اما تراکم بازیکنان سپاهان در یک سوم دفاعی خود منجر شد که تیم مهمان عملاً در خلق موقعیت ناکام باشد.

سپاهان که به خوبی الهلال را در فاز تهاجمی کنترل کرده بود برای حمله و ضربه زدن به الهلال روی توپ‌های ارسالی به پشت مدافعان حساب باز کرده بود که اتفاقاً پس از اینکه یکی دو بار مهاجمان سپاهان در تله آفساید مدافعان الهلال گرفتار شدند، بالاخره در دقیقه ۳۷ فرار رامین رضاییان برای سپاهان با گل همراه شد تا ورزشگاه منفجر شود. در ادامه دقایق باقیمانده نیمه نخست متعادل و البته همراه با تنش همراه بود، اما گلی به ثمر نرسید تا نیمه نخست با پیروزی سپاهان به پایان برسد.

سپاهان که به نظر روحیه خوبی از جو ورزشگاه و عملکرد خوب در نیمه نخست گرفته بود نیمه دوم را نیز خوب آغاز کرد و این فرصت را داشت که ده دقیقه پس از آغاز نیمه نخست توسط فرشاد احمدزاده به گل دوم برسد، اما آن توپ به گل تبدیل نشد تا در برگشت تبدیل به موقعیت برای الهلال شود و گل تساوی توسط مالکوم به ثمر برسد.

در حالی که پس از به تساوی کشیدن بازی دو تیم تقریباً پایاپای بازی می‌کردند روی یک صحنه محمد دانشگر با دخالت VAR به دلیل تکل خشن اخراج شد تا الهلال در فاصله یک ربع تا پایان بازی در موقعیت برد قرار بگیرد. فشار الهلال اما هرچند تا پایان ۹۰ دقیقه جواب نداد اما وقت‌های اضافه برای این تیم دو گل به همراه داشت تا شکستی تلخ برای سپاهان در بازی رفت رقم بخورد.

بدین ترتیب سپاهان در بازی برگشت کار سختی خواهد داشت و باید شکست با اختلاف دو گل در این بازی را جبران کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۷- سپاهان) - در حالی که خط دفاع الهلال جا مانده بود، فرار رامین رضاییان از میانه‌های زمین او را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد و در نهایت ضربه بی نقص او دروازه الهلال را باز کرد.

۱-۱ (دقیقه ۵۷- الهلال) - حرکت یک دوی میتروویچ منجر به موقعیت تک به تک برای او شد که ضربه او را ابتدا نیازمند دفع کرد اما توپ برگشتی با ضربه مالکوم به گل تساوی تبدیل شد.

۲-۱ (دقیقه ۴+۹۰- الهلال) - ارسال عبدالحمید از سمت راست در محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر میتروویچ که در پشت سر زکی‌پور پریده بود به گل تبدیل شد.

۳-۱ (دقیقه ۷+۹۰- الهلال) - پاس در عمق الدوساری موجب تک به تک شدن عبدالله الحمدان شد تا گل سوم نیز به راحتی به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۹- نفوذ رامین رضاییان از پشت مدافع چپ الهلال موقعیت خوبی برای سپاهان ایجاد کرد، اما در ادامه ارسال زمینی رضاییان را دروازه‌بان الهلال جمع کرد.

دقیقه ۲۶- ارسال عبدالحمید از سمت راست در چند قدمی دروازه با ضربه سر الدوساری همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸- ارسال رضاییان از سمت راست در محوطه جریمه با کنترل سینه و ضربه قیچی برگردان مغانلو همراه شد، اما هم توپ در دستان دروازه‌بان قرار گرفت و هم کمک داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۳۴- شوت خطرناک و زمینی ساویچ از پشت محوطه جریمه سپاهان در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۴۲- پرتاب اوت بلند بازیکنان الهلال در محوطه جریمه تبدیل به موقعیت گل شد اما توپ عرض دروازه سپاهان را طی کرد و از سوی دیگر با ضربه سر رضاییان راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۷- در موقعیتی عالی فرشاد احمدزاده در محوطه جریمه الهلال صاحب موقعیت شد اما ضربه زمینی او را بونو با شیرجه‌ای بلند مهار کرد.

دقیقه ۶۶- دریک ضد حمله فوق العاده از سوی سپاهان پاس قطری رضاییان در سمت راست به کریمی رسید و ارسال کات بک او در حالی در چند قدمی دروازه به احمدزاده رسید که او می‌توانست با یک ضربه در چارچوب دروازه را به راحتی باز کند اما ضربه او به زیر توپ زده شد تا فضای بالای دروازه شکافته شود.

دقیقه ۶۹- در یک موقعیت عالی ارسال مواج رضاییان از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. اگر احمدزاده ضربه را نمی‌زد بازیکن پشت سر او موقعیت بهتری داشت.

دقیقه ۷۳- توپ ارسالی از سمت چپ در حالی که می‌رفت با برخورد به پای مدافع سپاهان وارد دروازه این تیم شود با کف دست نیازمند از زیر تیر دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۳- باز هم میتروویچ در محوطه جریمه سپاهان صاحب موقعیت شد اما ضربه او از چند قدمی دروازه سپاهان با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸- میتروویچ در محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد و با یک چرخش و یک ضربه خطرناک دروازه سپاهان را تهدید کرد اما نیازمند توپ را دفع کرد.

اتفاق ویژه: تکمیل شدن همه سکوهای ورزشگاه نقش جهان برای اولین بار و جو باشکوهی که هواداران این تیم در ورزشگاه ایجاد کرده بودند اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن: مالکوم، وینگر الهلال که گل تساوی را هم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 728558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.