برگزاری جشنواره لباس محلی زاگرس‌نشینان با محوریت لرستان

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باتوجه به ظرفیت لباس محلی در لرستان نیازمند برگزاری جشنواره جدی لباس محلی زاگرس‌نشینان با محوریت و مرجعیت لرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سیدمجید امامی، امروز _پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن_در حاشیه افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر که در مجتمع شهید آوینی و خرم‌آباد برپا شد، با تاکید بر ظرفیت بی‌نظیر لباس محلی زاگرس‌نشینان به ویژه لرستان، اظهار کرد: لباس محلی لرستان با معاصر سازی و به‌روزآوری در قالب‌های مختلف اجتماعی و مجلسی ظرفیت بالایی برای تولید ملی و صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مد و لباس فجر توان یکی دو سال اخیر استان بوده است، افزود: نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ما نیازمند برگزاری جشنواره جدی لباس زاگرس‌نشینان با محوریت و مرجعیت لرستان هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر حمایت از جشنواره ملی مد و لباس زاگرس، خاطر نشان کرد: کسب و کارها و مؤسسات طراحی همچنین رویدادهای حمایتی با حمایت از تولید کنندگان و طراحان لرستان برگزار شود.

امامی با بیان اینکه در راستای حمایت از جشنواره ملی مد و لباس در نمایشگاه‌های مختلف سکوی رایگان موقت در اختیار طراحان و تولیدکنندگان قرار می‌دهیم. تصریح کرد: لرستان ظرفیت حداقل ۱۵ مؤسسه طراحی لباس را دارد، از این رو آمادگی داریم که به هر کدام از طراحان در بهار آینده وام‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت کنیم این علاوه بر تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ است که از سوی استانداری پرداخت می‌شود.

وی طراحان را بزرگترین نماینده هنر و فرهنگ استان عنوان کرد و گفت: حمایت از لباس لرستان حمایت از حجاب، آثار حجاب و کارهای عمیقی است که باید احیا شود و این سرمایه‌گذاری برای صنایع فرهنگی است‌.

کد خبر 728501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.