جانمایی ١١٠٠ المان در سطح شهر مشهد برای نوروز ١۴٠٣

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از جانمایی بیش از ١١٠٠ المان در سطح شهر مشهد برای نوروز ١۴٠٣ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی سازمان پارک‌ها، حسین مختاری در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از روند آماده‌سازی المان‌های استقبال از بهار ١۴٠٣، اظهار کرد: هر سال در مشهد طرح استقبال از بهار در مشهد به صورت خاص برگزار می‌شود، از شهریور تمهیدات در این زمینه آغاز شده است و تا آخر سال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات استقبال از بهار کاشت گونه‌های گیاهی است، ادامه داد: باید در مدت زمان ٢٠ روز مقدار زیادی گل در مشهد کاشته شود تا زائرانی که به مشهد می‌آیند، شاهد صحنه‌های زیبا باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال‌جاری، ١۵ میلیون بوته گل داریم که ١٣ میلیون آن در ورودی‌های شهر کاشته شده است و دو میلیون آن در المان‌ها کاشته می‌شود، ادامه می‌دهد: هر سال تعدادی المان نیز در سطح شهر اکران می‌شود، در سال‌جاری نیز حدود هزار و ١٠٠ المان داریم که حاصل کار هنرمندان است و در جشنواره‌ای که برگزار کردیم، این المان‌ها از بین هزاران آثار انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای ما فلاورباکس‌ها است که حدود ۲۵۰۰ فلاورباکس برنامه‌ریزی شده است که در سطح شهر جاگذاری و نصب شود، همچنین جشنواره گل‌های پیازی از جمله دیگر کارهایی است که در استقبال از بهار در پارک ملت برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در مرکز تولیدات گل سازمان پارک‌ها در ساخت المان‌ها از ظرفیت زندانیان مشهد استفاده می‌شود.

حجت جدی، رئیس عمران، توسعه، بهسازی فضای سبز سازمان پارک‌ها نیز اظهار کرد: در سال‌جاری حدود ۱۰۶٠ المان در سطح شهر جانمایی خواهد شد که ٩۶٠ المان در چند سال گذشته ساخت شده است و هر سال در سطح شهر جانمایی می‌شود، این المان‌ها در اردیبهشت جمع‌آوری، دپو و سپس بازسازی و تعمیر می‌شوند.

وی با اشاره به جانمایی ١٠٠ المان‌های توپیاری افزود: این المان‌ها از اوایل سال‌جاری در گلخانه‌های مجهز با سیستم تهویه متناسب نگهداری شده است که از اوایل اسفند در اشکال مختلف در سطح شهر با یک‌سری گیاهان پوششی مخصوص جانمایی می‌شود.

رئیس عمران، توسعه، بهسازی فضای سبز سازمان پارک‌ها با بیان اینکه در سال‌جاری ١٠٠ المان جدید با همکاری سازمان فرهنگی و خانه هنرمندان با مشارکت مردم ساخته می‌شود، تاکید کرد: طی فراخوانی با مشارکت مردم و با به‌کارگیری مشاوره از ۴۵٠ طرح پیشنهادی ۴۵ طرح تأیید نهایی و در مرحله ساخت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از بیست‌ودوم بهمن جانمایی المان‌ها در سطح مناطق آغاز شده است و تا پانزدهم اسفند ادامه دارد، هم‌زمان پیمانکاران کاشت را هم کنار ما هستند که بر اساس طرح‌های تأیید شده با استفاده از گل‌های بنفشه، شب‌بو، مینای چمنی، کالانکوره و سینره در المان‌ها قرار می‌گیرد.

جدی تاکید کرد: با توجه به هم‌زمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان المان‌های مناسبتی نیز به‌ویژه اطراف حرم مطهر جانمایی می‌شود.

کد خبر 728490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.