بیست‌وچهارمین نمایشگاه «رسانه‌های ایران» آغاز به‌کار کرد

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از شش سال وقفه حضور با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جامع و جدیدی شامل رسانه‌های چاپی، رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانه‌ای، انسان رسانه‌ها و سامانه‌های خبری با حضور حداکثری رسانه‌ها پس از شش سال وقفه از بیست‌ونهم بهمن تا دوم اسفند ۱۴۰۲ برگزار شده است.

شعار این دوره از نمایشگاه «نجستم همیشه جز از راستی» است که از شعر حکیم فردوسی برگرفته شده است؛ در این دوره علاوه بر رسانه‌های مکتوب، برخط، خبرگزاری‌های نوین و دانش‌بنیان نیز دعوت شده‌اند که از اختصاصات این دوره است. برای حضور گروه‌های تولید محتوا و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه نیز بخشی در نظر گرفته شده است.

در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، غرفه ویژه غزه از سوی کمیته بین‌الملل نمایشگاه با توجه به رویداد طوفان‌الاقصی پیش‌بینی شده تا عموم بازدیدکنندگان هم محتوای مورد نیاز خود را در این بخش تأمین می‌کنند.

همچنین آئین گشایش این دوره از نمایشگاه با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و جمعی از اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم اظهار کرد: امروز ۴۵۰ رسانه در این نمایشگاه حاضر شده‌اند که این برای من و همکارانم افتخار است.

وی افزود: از همه مهمانان از جبهه مقاومت، حماس، جهاد اسلامی و سایر دوستان و اصحاب رسانه صاحبان اصلی این نمایشگاه تشکر می‌کنم، بابت مشکلات عذرخواهی می‌کنم، این استقبال بیش از اندازه مایه مباهات ماست، آماده حمایت از کتابی که امروز رونمایی شد هستیم و سایر مجلدات آن هم منتشر می‌شود.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: همه اصحاب رسانه با کمال سربلندی افتخارات مردم ایران و آینده درخشان پیش رو را به خوبی ترسیم کنند.

اسامه حمدان نیز در این مراسم اظهار داشت: سلام مردم و مبارزان فلسطین و غزه را به شما تقدیم می‌کنم. یاد می‌کنم از شهدای رسانه در فلسطین که تعدادشان از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۲۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: تردیدی نیست که رسانه از گذشته تا به امروز نقش مهمی داشته است؛ فعالیت رسانه‌ای بخشی از نبرد ما علیه رژیم صهیونیستی است و اهمیت این نبرد کمتر از نبرد در میدان نیست، به همین علت دشمن، خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه در جریان نبرد طوفان الاقصی رسانه نقش مهمی داشت، افزود: رسانه‌ها امروز نقش اصلی را در شکل دادن فرهنگ و روحیه فداکاری و مقاومت در جوامع و جهاد تبیین دارند.

حمدان خاطرنشان کرد: قدرت رسانه مسئولیت بزرگی را برای رسانه‌ها ایجاد کرده است که باید در ارتباط با امت اسلام صداقت داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت امروز غزه گفت: بعد از ۱۴۰ روز از آغاز جنگ وضعیت مقاومت بهتر از چیزی است که دوستان تصور می‌کنند. ملت ما استوار ایستاده است. مقاومت یک بازیگر اصلی در شکل دادن آینده است. ما در حال چشاندن شکست به دشمن هستیم.

کد خبر 728385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.