جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد رو به پایان است

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با حضور گروه های منتخب سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، اولین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» که پاییز سال جاری همزمان با عملیات «طوفان الاقصی» آغاز به کار کرد، با برگزاری آئین اختتامیه و تجلیل از برترین‌ها در یزد به کار خود پایان می‌دهد.

ابوالفضل کرمانی نسب، دبیر جشنواره ملی سرود به سوی قدس با بیان اینکه این رویداد به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد در سه بخش «اجرای زنده»، «تولید سرود» و «تولید نماهنگ» برگزار می‌شود، هدف جشنواره «به سوی قدس» را علاوه بر موضوع مهم و به‌روز آن، احیای سرود به معنای واقعی، اهمیت دادن به زنده‌خوانی و همچنین تولید نماهنگ و محتوا برای تبیین مسائل مقاومت و فلسطین به ویژه عملیات «طوفان الاقصی» و «شهدای آزادی قدس» عنوان کرد.

وی، آرمان فلسطین «نابودی رژیم صهیونیستی، طوفان الاقصی، آزادی قدس»، سرداران مواجهه با رژیم صهیونیستی «جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید الله‌دادی، شهید حسن طهرانی مقدم و دیگر شهدا»، پیشرفت صنایع موشکی «ایران قوی»، راه قدس از کربلا می‌گذرد «جبهه مقاومت» و «اربعین» را از جمله موضوعات این رویداد برشمرد.

کرمانی نسب با اشاره به ارسال ۱۱۱ اثر از گروه‌های سرود سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ادامه داد: از این تعداد ۲۷ اثر در بخش اجرای زنده، ۳۳ سرود تولیدی و ۲۴ نماهنگ تولیدی توسط دبیرخانه پذیرفته و داوری شده است.

وی اظهار کرد: براساس اعلام هیأت انتخاب آثار، گروه‌های راه یافته به بخش رقابتی «اجرای زنده» شامل گروه سرود نور الشهدا زرندیه، گروه سرود موعود استان مرکزی، گروه سرود موعود مشهد، گروه سرود مسجد امام سجاد (علیه السلام) تهران و گروه سرود میثاق یزد است، بخش رقابتی «سرود تولیدی» نیز شامل گروه تبیان خراسان جنوبی، عشاق الرضا زاهدان، ابناالاحرار بیرجند، منادیان بصیرت رشت، طریق‌القدس بندر دیر و گروه سرود نغمه آوینی بوشهر هستند و در بخش نماهنگ هم نسیم رحمت تهران و زهرائیون خوزستان حضور دارند.

دبیر جشنواره گفت: سرود «به سوی قدس» بخش متفاوت و قابل توجه جشنواره، اجرای زنده همه گروه‌های منتخب و حاضر در مرحله نهایی است؛ به نحوی که منتخبان بخش اجرای زنده با اجرای خلاقانه، بخش تولید سرود با اجرای زنده و بخش نماهنگ با اجرای زنده به همراه نمایش و فرم، در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند.

کرمانی نسب افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان و هنرجویان گروه‌های سرود، تقدیر از گروه‌های برگزیده، تولید اثر و حمایت از آثار تولیدی با موضوع جشنواره، از جمله دستاوردهای این رویداد هنری برای گروه‌هاست.

وی بیان کرد: با توجه به موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف و همچنین جهانی بودن این مسأله، آثاری که به زبان‌های دیگر خوانده شوند اهمیت ویژه‌ای دارند، ضمن اینکه برای امتداد این جشنواره در سال‌های آینده در نظر است بخش بین‌الملل هم با دعوت از گروه‌های مختلف از جبهه مقاومت به جشنواره اضافه شود.

به گزارش ایمنا، اختتامیه این جشنواره جمعه ۲۷ بهمن ساعت ۱۹ در تالار مرکزی یزد واقع در امام شهر، بلوار امام حسین (علیه السلام) برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با همکاری حوزه هنری استان یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، سینوا (مرجع تخصصی سرود و جمع‌خوانی) و مجموعه فرهنگی هنری شمیم ولایت یزد برگزار می‌‎شود.

کد خبر 728353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.